Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2021 - Leestafel WACHT op betere tijden

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97832 door dettie
De wereld wacht op mij

Bert Vissers

De wereld wacht op mij is een bundel over dagelijkse voorvallen en het wereldleed - vrolijk, weemoedig, vol verwondering en met een wolkje zelfspot. Het lied 'De wereld wacht op mij' schreef Bert Vissers als bevlogen jongeman van drieëntwintig. Inmiddels is hij vele jaren verder en heeft hij zichzelf tot zijn eigen verbazing zien uitgroeien tot een grijze, iets te dikke, liedjes-schrijvende mijnheer van middelbare leeftijd, die af en toe ook een kort verhaal produceert - of een gedicht, in deze bundel samen 64 in getal, in het treurige besef dat de wereld nog altijd op hem wacht. En op al die anderen voor wie hij het titellied schreef.

Op de bijgevoegde cd vertolkt Bert Vissers samen met pianist Guus Westdorp een vijftal niet eerder uitgebrachte werken, waaronder 'De wereld wacht op mij'. Ik zeg je: niemand heeft mij gezien, niemand vroeg waar ik heen ging, de deuren vielen open, de muren opzij en daarom ben ik hier, bij jou.

Bert Vissers (1964) is zanger en schrijver van liedjes, korte verhalen en gedichten. Met BENDER ( www.bendermuziek.nl ) reist hij sinds 2010 langs theaters, cultuurschuren en kerkjes met eigen Nederlandstalige chansons. In 2012 verscheen het debuutalbum Voor het te laat is en in 2016 het album Broos. Voor beide albums schreef hij grotendeels de teksten en de muziek. In 2012 debuteerde hij als kinderboekenschrijver met het boek Jantje en het helikoptertje (Gottmer).

ISBN 9789062657773 | Paperback | 116 pagina's | In de Knipscheer | november 2019

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97833 door dettie
Citaat van de dag

Wacht niet te beginnen tot de omstandigheden perfect zijn. Beginnen maakt de omstandigheden perfect.

Alan Cohen

Amerikaans zakenman en auteur 1954-

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97837 door dettie
Wachten op de keizer

Dolf Verroen

Heb jij de koningin wel eens een hand gegeven? Of ben je wel eens een keizer tegengekomen? Vast niet. Koningen en keizers zijn geen gewone mensen. Daarom wil Willem, als hij op zijn 12e een baantje moet gaan zoeken, op Huis Doorn gaan werken. Daar woont immers de keizer van Duitsland!

Willem droomt ervan dat hij, net als een prins, met de keizer kan praten. Maar zijn oom en tante, die ook op Huis Doorn werken, hebben de keizer nog nooit van dichtbij mogen zien. Wat moet je doen om in de kamer van de keizer te mogen komen? Willem is wel slim. Hij is geen slome. Maar of het hem lukt...

ISBN 9789025846756| Hardcover | 135 pagina's | Leopold| 1995

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97838 door dettie
Citaat van de dag

Wat deed je hier anders op aarde dan wachten?

Was het zo'n ramp als je een vliegtuig miste, een hotel vol was?

Dan kwam je wat later op een andere plek, sliep in het gras of in een oude schuur.

Bevrijd uit een netwerk van onverbidddelijke tijdstippen werd je weer echt jezelf.

Rosita Steenbeek (1957-)

Nederlands schrijfster

Uit: De laatste vrouw

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97843 door dettie
Wachten op een knipoog

Petra Van Gansen

Gekweld door haar geweten biecht Johanna op haar sterfbed een zonde op aan Elisa, haar vroegere jeugdvriendin. Deze twijfelachtige bekentenis zet Elisa's wereld volledig op zijn kop. Ze rekent op de hulp van Adinda, haar kleindochter, om de waarheid te achterhalen. Adinda ontdekt hoe sterk het verleden van haar oma richting geeft aan haar eigen toekomst.

'Wachten op een knipoog' speelt in de authentieke omgeving van het Maasland. Volkskundige aspecten zoals het mijnwerkersleven en streekgebonden geschiedenis zoals de rol van het Geheim Leger tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn verweven in het verhaal.

en familiegeschiedenis, streekroman, oorlogsverhaal? Het label dat volgens de auteur het best plakt op haar roman, is dat van een aangrijpend liefdesverhaal.

Petra Van Gansen studeerde Germaanse taal- en letterkunde aan de KU Leuven en doceert Nederlands en Engels aan het UC Leuven-Limburg.

ISBN 9789402195651| Paperback| 343 pagina's | Leopold| 1 augustus 2019

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97844 door dettie
Citaat van de dag

Als ik twee dagen had willen wachten op een appje terug, dan had ik je wel een brief geschreven

Rumag

Tijd voor maken pagina: 0.507 seconden