Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema maart 2021 - Leestafel WACHT op betere tijden

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97700 door dettie
Wachten op Matroos - Ingrid Godon & André Solie

Dit boek was een van mijn koesterboeken in mijn Castricumse boekenkast. Erg mooi verhaal, en schitterende afbeeldingen.

Ingrid Godon en André Sollie zijn sowieso erg prettige kinderboekenschrijvers. Ze gebruiken mooie taal.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97701 door dettie

Renate schreef : Ik had vaak eerder het gevoel dat het een smoesje was. Sommige mensen bellen nooit. Zo had m'n vader nog wel contact met een oude buurvrouw van mij. Altijd beloofde ze hem terug te bellen, maar dat gebeurde nooit. En met mij is het precies hetzelfde. Ik heb haar gebeld om te vertellen dat m'n vader dood was (we kwamen nog wel eens samen bij haar) en zij zou me nog terugbellen, maar ik zit nog op een telefoontje te wachten.

Over de vriendin van m'n vader wil ik het maar helemaal niet hebben. Die kwam altijd met het verhaal dat ze haar telefoon kwijt was, of dat hij kapot was, waardoor ze de telefoonnummers kwijt was.

Dat soort mensen kun je beter uit je hoofd zetten. Laat gaan. Daar heb je niets aan, alleen ergernis en negativiteit.

Dettie

5 jaren 3 maanden geleden #97702 door
De vriendin van m'n vader kan sowieso gaan wieberen. M'n vader had haar pasfoto in de portemonnee van m'n moeder zitten, dus die heb ik er onmiddellijk uitgehaald.

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97714 door dettie
Ik heb lang gewacht

Hülya Celik

Elise, een gescheiden vrouw van rond de veertig, weet lang niet wie ze werkelijk is. Haar scheiding met David is de eerste stap op weg naar zelfverwezenlijking, maar echt lukken doet het niet. Ze denkt dat het gebrek aan passie en het gemis aan echte contacten haar ongelukkig maken. Een lezing over hoogbegaafdheid volgt, dat is het keerpunt in haar leven. Niet lang daarna ontmoet ze Leon, volgens haar de man van haar leven. Maar waarom doet Leon opeens zo geheimzinnig? Telkens laat hij Elise achter zonder een adres of telefoonnummer. Hij stelt haar geduld keer op keer op de proef. Is er misschien iets vreemds met Leon aan de hand of gedraagt Elise zich raar? Haar reis langs steden met zeven heuvels maakt veel duidelijk.

Hülya Celik is docent, toegepast psycholoog en schrijver. Ze ontwikkelde onder andere een cursus over coaching van hoogbegaafden. In deze cursus leert ze coaches, counselors, docenten, mentoren, HR-managers en andere professionals wat hoogbegaafdheid is en hoe ze ermee om kunnen gaan bij kinderen en volwassenen. In dit kader gaf ze ook een lezing over hoogbegaafdheid met schrijver Arthur Japin. Onder andere naar aanleiding van deze lezing gaf Hülya advieshulp aan ouders van potentieel hoogbegaafde kinderen met migratieachtergrond. Daarnaast is ze projectcoördinator van een Europees project over dit onderwerp.

Hülya is dyslectisch. Tijdens het schrijven van haar psychologische debuutroman in 2010 onderging ze een helende werking gedurende het schrijfproces. Sindsdien geeft ze regelmatig voorlichting of lezingen over schrijven als therapie. In 2010 richtte Hülya Stichting Wezenlijk op. Daar probeert ze, met haar team en door middel van kunstzinnige expressie, mensen hun problemen een plaats te laten geven. Het begrip 'intelligentie' wordt bij Stichting Wezenlijk breder bekeken dan 'goed scoren op een IQ-test'.

ISBN 9789493023888 | Paperback | 174 pagina's | Aquazz | maart 2021

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97715 door dettie
Citaat van de dag

Verandering zal niet komen als wij wachten op een andere persoon of een andere keer. Wij zijn degenen waar we op hebben gewacht. Wij zijn de verandering die we zoeken.

Barack Obama 1961

Amerikaans president (44e)

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #97717 door dettie
Wachten op monsieur Bellivier

Britta Röslund

'Mevrouw, wacht u op monsieur Bellivier?'

Helena zit in haar vaste Parijse café en kent geen meneer Bellivier. Toch antwoordt ze in een opwelling met 'ja' en voor ze het weet accepteert ze een opdracht met grote gevolgen.

Mancebo, een Tunesische winkeleigenaar, is tevreden met zijn rustige, voorspelbare leven. Tot een buurvrouw hem vraagt of hij vanuit zijn winkel haar man in de gaten wil houden, die in het appartement tegenover hem woont.

Twee willekeurige mensen, twee onverwachte opdrachten. Helena en Mancebo kennen elkaar niet, maar hun levens zullen elkaar kruisen op een manier die hen voor altijd zal veranderen.

ISBN 9789023477938 | Paperback | 352 pagina's | Cargo | oktober 2017

Tijd voor maken pagina: 0.528 seconden