Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2020 - De dagen, weken en maanden van het jaar

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #95969 door marjo
Dat mag niet hè, bij tijdreizen mag je niet ingrijpen. Want je weet niet wat de gevolgen zijn voor anderen?

Het kan zelfs de wereld veranderen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

5 jaren 9 maanden geleden #95970 door
Ik wil alleen m'n eigen leven veranderen. School afmaken, studeren en zo.

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #95971 door marjo
Zou op zich prima zijn, maar op school interfereer je met andere mensen: klasgenoten, leraren, administratie. Ik noem maar wat. En je zou iets anders gaan doen na die studie, dus ook dan heb je weer met je omgeving te maken.

'Ik heb een steen verlegd op aarde'

Dat zou je dan doen.

5 jaren 9 maanden geleden #95972 door
Toch wil ik de zaak liever anders doen.

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #95975 door dettie
April in Parijs

Michael Wallner

Parijs, 1943.

Overdag werkt de jonge soldaat Roth als tolk voor de Duitse geheime dienst. Hij is echter geen overtuigd nazi en in zijn vrije tijd trekt hij zijn burgerkleding aan en doet hij zich voor als Fransman. Tijdens een van zijn wandelingen ontmoet hij de geheimzinnige Française Chantal, de dochter van een boekhandelaar. Hij raakt in de ban van haar schoonheid en een romance ontluikt.

In werkelijkheid werkt Chantal voor de verzetsgroep van haar vader en ze is grotendeels in Roth geïnteresseerd omdat ze via hem toegang hoopt te verkrijgen tot de informatie van de geheime dienst. Te laat ziet ze in dat de jonge Duitser meer voor haar betekent dan ze aanvankelijk dacht. En ook Roth bemerkt pas als hij de tijd niet meer terug kan draaien dat het om meer dan een onschuldige liefde gaat.

Een prachtige, goed vertaalde roman die in een uitstekende, ingehouden stijl indringend een dan onmogelijke liefde beschrijft en de sfeer in het bezette Parijs voelbaar maakt.

ISBN 9789023422013 | Hardcover | 262 pagina's | De Bezige Bij | oktober 2006

Vertaald door L van Nes

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #95976 door dettie
Citaat van de dag

Die uiterste datum van 1 april maakt de aangifte inkomstenbelasting er niet geloofwaardiger op.

Fons Jansen (1925-1991)

Nederlands cabaretier en schrijver

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden