Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2020 - De dagen, weken en maanden van het jaar

5 jaren 8 maanden geleden #96106 door

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96109 door marjo
Ik snap wel wat ze bedoelen, maar ik vind dit geen goede woordcombinatie.

5 jaren 8 maanden geleden #96111 door
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind het juist een heel goede woordcombinatie, zeker als het gaat om een relatie van een jongen van 16 en een oudere vrouw. Dat kun je moeilijk anders dan roekeloos noemen.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96112 door marjo
De betekenis, daar is niets mis mee. Het is de manier waarop het gezegd wordt.

Ik vind roekeloos geen bijvoeglijk naamwoord dat hierbij past. Roekeloos rijden dat kan, maar dat is dan een bijv naamw plus een werkwoord. Hier is het een bijv naamw plus een bijv naamw. Dat voelt niet goed wat mij betreft.

Beter vind ik wanhopig, onbezonnen.

5 jaren 8 maanden geleden #96113 door
Ik heb er geen problemen mee.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96114 door dettie
Augustus

Irma Maria Achten

De zestienjarige David raakt roekeloos verliefd op de mysterieuze Chileense Mercè, een vrouw die qua leeftijd zijn moeder had kunnen zijn. Als hun liefde na een aantal welhaast onoverkomelijke hindernissen eindelijk gestalte krijgt, volgt een extatische periode waarin ze afwisselend in Griekenland en Rome wonen.

Mercès ongrijpbare, complexe familiegeschiedenis noopt hen Europa achter zich te laten. Ze vertrekken naar Chili, naar de Atacamawoestijn. Daar, in de sfeer van het onbestaanbare, waar de woestijn alle geheimen genadeloos conserveert, moet David zijn logica loslaten om te overleven.

'Ik ben er stil van. Wat een prachtige (debuut!) roman. Een rijk, filmisch en zintuiglijk boek.' Marjoleine Wolf, De Amsterdamse Boekhandel

ISBN 9789028292031 | Paperback | 251 pagina's | Van Oorschot | september 2019

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden