Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2020 - De dagen, weken en maanden van het jaar

5 jaren 9 maanden geleden #96013 door
Ik word toch niet gebeld, behalve voor de bovenstaande redenen. Zelf bel ik ook niet of nauwelijks, omdat ik er een hekel aan heb om mensen te storen. Ik weet hoe vervelend ik het zelf vind.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #96023 door dettie
Ik heb ook een smartphone maar heb hem nooit mee, alleen een enkele keer om foto's te maken. Ik kan wel bellen maar niet op internet met dat ding en maar héél weinig mensen weten mijn mobiele nummer. Antwoordapparaat doe ik ook niet aan :-)

Ik heb een 'gewoon' telefoonnummer dat af en toe gebruikt wordt door vrienden, meer ook niet. Alles gaat nu via internet.

Dettie

5 jaren 9 maanden geleden #96029 door
Voor foto's heb ik fototoestellen. Dat vind ik veel prettiger dan een smartphone.

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #96036 door dettie
ja is het ook maar een smartphone is handiger, je hebt dan geen gedoe met foto's overzetten en kabeltjes en zo. Nu is het hoppa, gelijk delen of opslaan.

Dettie

5 jaren 9 maanden geleden #96038 door
Mwah, ik zie dat probleem niet zo. Gewoon het geheugenkaartje in de computer steken en de foto's naar de computer kopiëren. En als ik ze op een geheugenstickje zet, kan ik ze bij m'n vader op de TV bekijken. Ik deel nauwelijks foto's en op de computer kan ik reservekopieën van m'n foto's maken, ze bewerken en er van alles mee doen.

Bij een smartphone heb je geen echte ontspanknop. Bij een camera voel ik tenminste dat ik een foto maak en dat ik een camera in m'n hand heb, zeker bij m'n grote camera, die aanvoelt als m'n oude analoge spiegelreflex. Die heeft bovendien een zoeker, zodat ik niet op een schermpje hoef te kijken, dat je nauwelijks goed kan zien als de zon er op schijnt.

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #96045 door dettie
Zondag, maandag, sterrendag

Anna Woltz

Nora is uitvinder.

Boven op zolder verzint ze vleugels voor haar hond.

En een draak om haar grote broers bang te maken.

Maar dan krijgt Nora een nieuwe buurjongen. Sep weet alles van de sterren.

Maar de aarde vindt hij stom.

Wat is er met hem aan de hand?

Kan Nora iets uitvinden om hem te helpen?

Anna Woltz (Londen, 29 december 1981) groeide op in Den Haag. Als vijftienjarige schreef ze een jaar lang columns voor de Volkskrant over haar leven op school. Die stukjes werden gebundeld in Overleven in 4B. In 2002 kwam haar eerste kinderboek uit: Alles kookt over. Anna Woltz studeerde Geschiedenis in Leiden en is nu fulltime schrijfster. Bijna elke week bezoekt ze wel scholen en bibliotheken om kinderen en jongeren te vertellen over haar boeken.

ISBN 9789045121055 | Hardcover | 80 pagina's | Querido | oktober 2017

Tijd voor maken pagina: 0.488 seconden