Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juli 2020 - De mooiste boeken van de AARDE

Lees meer
6 jaren 6 dagen geleden #94958 door marjo
Eigenlijk wel. Ik heb ook een tijd gehad dat ik boeken ongelezen inleverde omdat ik er niet aan toe kwam. Dat kan ook het geval geweest zijn dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 5 dagen geleden #94962 door dettie
Hallo aarde, hallo Nederland

Annemarie Bon

Ga nooit zomaar naar een vreemde planeet. Zeker niet als die planeet Aarde heet. En helemaal niet als je in Nederland terecht komt.

Wat een rare gewoontes! Van 1/3 van de tijd slapen (niks doen) tot het eten van levende wezens.

Zeno maakt je met deze reisgids wegwijs.

Wat is heelal voedsel en wat zijn de leukste uitstapjes?

Hoe overleef je de feestdagen?

Met tips van de kenners Emma en Halil.

Deze ‘reisgids’ laat Nederland zien door iemand vanuit de ruimte. Dan blijkt dat ‘vreemd’ heel betrekkelijk is en dat de ‘echte’ Nederlander niet bestaat...

Makkelijk te lezen, 10+, AVI M5

Annemarie Bon (1954, Den Bosch) was biochemisch analiste, freelance journaliste voor het Brabants Dagblad en hoofdredacteur van de kinderbladen Taptoe en Okki voordat zij verhalen en boeken voor jong en oud ging schrijven.

ISBN 9789075689785 | Hardcover | 65 pagina's | Uitgeverij De inktvis | juli 2012

Illustraties Marie Jose Van Der Linden

Lees meer
6 jaren 5 dagen geleden #94963 door dettie
Citaat van de dag

“Voor mijn gevoel is de aarde plat

en elke ster gewoon een gat

in 't blauw gewelf.

Ze zeggen dat de aarde draait,

Ja... misschien als het heel hard waait,

maar niet vanzelf!”

Willem Wilmink (1936-2003)

Uit: Mijn wetenschap, Ernstig genoeg, blz. 7

Lees meer
6 jaren 4 dagen geleden #94972 door dettie
Aarde zonder water

Aleksandr Skorobogatov

De nieuwe roman van een jong Russisch talent. Over onoverwinnelijke passie, persoonlijke integriteit en non-conformisme.

Wat een romantisch avontuurtje met een jonge vrouw had kunnen worden, ontaardt voor Viktor – een 35-jarige Russische kunstenaar – in een wreed, bloedig en duister spel, waarvan de motieven en de macabere logica ondoorgrondelijk lijken. Viktor overleeft een aanslag en weet zich te redden, tot een andere jonge vrouw door zijn schuld gruwelijk wordt vermoord. Hij vlucht uit Moskou, maar kan ook in het buitenland, waar hij al jaren met zijn vrouw woont, niet ontkomen aan de lugubere gebeurtenissen. Zijn wereld stort in en hij verliest elke controle over zijn bestaan.

Adembenemende roman noir.

De jonge Russische auteur Aleksandr Skorobogatov woont sinds 1992 in België. De novelle Sergeant Bertrand en de roman Audiëntie bij de vorst werden jubelend onthaald.

ISBN 9789044306156 | Other formats | 319 pagina's | The House of Books | september 2002

vertaald door Raymond Vermeulen

Lees meer
6 jaren 4 dagen geleden #94973 door dettie
Citaat van de dag

De laatste man op aarde zat in zijn kamer.

Er werd geklopt.

Jacques den Haan (1908-1982)

Nederlands schrijver

6 jaren 4 dagen geleden #94977 door
Dan kan het alleen maar een vrouw zijn geweest die klopte.

Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden