Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID

Lees meer
6 jaren 3 weken geleden #94785 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
De grote Gatsby

F. Scott Fitzgerald

Tegen de achtergrond van de geestelijk lege, door geld beheerste Amerikaanse uitgaanswereld omstreeks 1920, wordt de tragische figuur getekend van een in geldzaken volkomen onscrupuleuze man, die ten onder gaat wanneer de droom van schoonheid en geluk een illusie blijkt.

Het boek 'De grote Gatsby' van F. Scott Fitzgerald gaat over Jay Gatsby. Zijn landgoed op Long Island zindert van de jonge mensen die drinken en dansen. Maar Gatsby, jong, knap en verschrikkelijk rijk, lijkt een eenling tussen de menigte. Hij gaat gebukt onder zijn verlangen naar de onbereikbare Daisy Buchanan.

'De grote Gatsby' van F. Scott Fitzgerald is verfilmd als 'The Great Gatsby'.

''De grote Gatsby' is het hoogtepunt uit het oeuvre van F. Scott Fitzgerald (1896-1940), en een schitterend geschreven portret van Amerika in de jaren twintig van de vorige eeuw. "De belangrijkste roman in mijn leven.' – Haruki Murakami

ISBN 9789020415490 | Paperback | 208 pagina's | L J Veen Klassiek| oktober 2017

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 3 weken geleden #94786 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Citaat van de dag

“That is part of the beauty of all literature. You discover that your longings are universal longings, that you're not lonely and isolated from anyone. You belong.”

― F. Scott Fitzgerald

6 jaren 3 weken geleden #94788 door
Ook een boek dat ik nog steeds op m'n lijstje heb staan.

Lees meer
6 jaren 3 weken geleden #94789 door dettie
Ja het trekt mij ook nog steeds aan Renate, wie weet... ooit :D

Dettie

6 jaren 3 weken geleden #94790 door
Zo nu en dan kijk ik er naar als ik in de bibliotheek ben, maar ik zie het dan niet staan, waarna ik het weer vergeet, tot het weer in m'n hoofd schiet, door zo'n thema, of doordat ik ergens iets lees en dan kijk ik weer in de bibliotheek.

Nu moet ik het misschien eens opschrijven. Volgende week naar de bibliotheek?

Ik ben in m'n laatste boek bezig. (Misschien bespreken)

Dan ligt er nog een bespreekboek, maar dat leest lastig in bed.

Twee thrillers tegelijk lezen, vind ik niet zo handig.

Dinsdag moet m'n fiets naar de fietsenmaker, dus geen bezoek aan de bibliotheek.

Woensdag? Dan wordt het misschien 30 graden, dus ik weet niet of ik dan veel zin heb om op het heetste moment van de dag naar de bibliotheek te fietsen. (Hij is alleen 's middags open.)

Lees meer
6 jaren 3 weken geleden #94792 door dettie
Het boek loopt niet weg.

Maar titels opschrijven in een klein (alfabetisch?) boekje en dat boekje dan meenemen naar de bieb is wel handig. Deed ik vroeger ook en dat werkte goed. Dan was ik helemaal blij als ik een boek uit mijn verlanglijstje had!

Wanneer je naar de bibliotheek kunt, kan ik natuurlijk niet voor jou bepalen. Gewoon gaan wanneer je zin en tijd hebt.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.521 seconden