Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID

6 jaren 3 weken geleden #94793 door
Meestal schrijf ik de namen van auteurs op op m'n lijstje met gelezen boeken, maar soms vergeet ik dan weer waarom ik een bepaalde auteur genoteerd heb, zeker als het al een tijd op m'n lijstje staat.

Ik vraag ook niemand wanneer ik naar de bibliotheek moet. Het vraagteken was meer retorisch bedoeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 3 weken geleden #94796 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Humor!

Lees meer
6 jaren 3 weken geleden #94799 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Vuur, taal, schoonheid, tijd

Gaia Vince

Het boek "Vuur, taal, schoonheid, tijd' van Gaia Vince verandert de kijk op de geschiedenis van de mens. Vince legt met behulp van vier elementen (vuur, taal, schoonheid en tijd) op overtuigende wijze uit hoe de culturele evolutie de mens heeft gevormd. Dat verhaal is fascinerend: terwijl ons meest nabije familielid, de chimpansee, op dezelfde manier leeft als miljoenen jaren geleden, wonen wij in megasteden met geschreven wetten, metro's en smartphones. Wat heeft ons gevormd, naast genetische evolutie?

Het boek daagt uit om het verhaal van onze voorouders opnieuw te bekijken: we zijn de intelligente ontwerpers van onszelf.

ISBN 9789045032870 | Paperback | 400 pagina's | Atlas Contact | april 2020

Lees meer
6 jaren 3 weken geleden #94800 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Citaat van de dag

“Met schoonheid sprint je, met kennis loop je een marathon..”

― Anoniem

6 jaren 3 weken geleden #94801 door
En met beide sta je stil.

Lees meer
6 jaren 2 weken geleden #94805 door dettie
Een verschrikkelijke schoonheid

Libba Bray

De zestienjarige Gemma groeit op in India aan het eind van de negentiende eeuw. Wanneer haar moeder overlijdt, krijgt ze een angstaanjagend visioen, waarover ze niemand durft te vertellen. Na haar moeders dood wordt Gemma naar Spence gestuurd, een strenge kostschool voor welgestelde meisjes in Engeland. Maar ook in Engeland wordt Gemma geplaagd door visioenen, en blijkt dat ze vanuit India gevolgd is door een mysterieuze jongen, Kartik, die haar raadselachtige waarschuwingen geeft.

Dankzij haar scherpe tong en intelligentie, weet Gemma de vriendschap te winnen van de brutale Felicity, de mooie Pippa en de verlegen Ann. Ze ontdekt een oud dagboek waarin gesproken wordt over een andere wereld. Samen met haar nieuwe vriendinnen sluit Gemma zich aan bij de Orde, een geheim genootschap van vrouwen die macht hebben over die andere wereld. Maar dan roepen ze krachten op die ze niet meer kunnen controleren, en verandert het leven van Gemma en haar vriendinnen voorgoed.

ISBN 9789048807215 | Paperback | 384 pagina's | Moon | november 2010

Vertaald door Aimee Warmerdam | Leeftijd 14-17 jaar

Tijd voor maken pagina: 0.486 seconden