Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema maart 2020 - Ik MOET een boek

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93538 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema maart 2020 - Ik MOET een boek
Citaat van de dag

Ze zouden me niet zoveel met mezelf alleen moeten laten..

Koos van Zomeren

Nederlands auteur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93549 door dettie
Alles wat je moet weten over scheten

Sanne de Bakker

Een boek waar een luchtje aan zit.

O nee, lieve help! Zet een raam open! Wat een putlucht! Wie was dit keer de schuldige? Tsja, hoe erg ze ook stinken: iedereen laat scheten! Zelfs de koning en de koningin. En ja, ook die stinken. De een wat meer dan de ander (de stiekeme zachte pufjes zijn het ergst). Maar wat is een scheet nu eigenlijk precies, wat gebeurt ermee als je ze inhoudt en waarom ruiken ze anders als je op vakantie bent?

Dit hilarische én informatieve boek is een samenwerking tussen Sanne de Bakker en Kees de Boer en vertelt je zonder enige schaamte of terughoudendheid álles over winden. Zoals het verschil tussen mensen- en dierenscheten, de officiële scheikundige scheetkunde, het ultieme stinkvoedsel, de beste windweetjes, schetengrappen en stinkrijmpjes en nog veel meer!

Lang leve die goeie ouwe scheet! Pffffrrrrtt!

Recensie

Aan dit fraai verzorgde boek zit een onmiskenbaar luchtje! Op komische en levendige wijze doorbreekt de auteur het taboe over scheten ofwel windjes laten. Iedereen doet het en je hebt ze in allerlei toonhoogtes en stanksoorten. Hoe ontstaat zo'n wind eigenlijk? Welk voedsel veroorzaakt gasexplosies en hoe kun je winderigheid verminderen? Dit soort kennisgeving wordt afgewisseld met grappige gedichten, krantenartikelen, uitdrukkingen, stinkmoppen, broodje aapverhalen, weetjes en bijzonder komische strips en kleurenillustraties die de tekst "luchtig' verbeelden en aanvullen. Vooral de experimenten van Prof. drs. Flatus Scheetkundige zijn uniek.

Ook thema's als etiquette, geschiedenis, wat wel of niet mag in het buitenland, scheetwedstrijden en liederen, winderige dieren en poep worden uitgebreid behandeld. Prettige bladspiegel met een heldere afwisseling van tekst en illustraties op glad, hagelwit en soms pastelkleurig papier, weetjes in kleurvlakken, diverse (prettige) lettertypes en gekleurde kopjes.

Geen register wel een overzichtelijke inhoudsopgave. Een bijzonder aantrekkelijk boek dat kinderen vanaf ca. 9 t/m 12 jaar met rode oortjes zullen verslinden. Ook geschikt voor moeizame lezers.

S.E. van Zonneveld

ISBN 9789020691696 | Hardcover | 128 pagina's | Kluitman | november 2018

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93550 door dettie
Citaat van de dag

Ze zouden me niet zoveel met mezelf alleen moeten laten..

Koos van Zomeren

Nederlands auteur

Sorry nieuw citaat vergeten te plaatsen zie ik.

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93557 door dettie
Vandaag en donderdag geen nieuw thema, wegens werkzaamheden bij Ziggo.

Dettie

6 jaren 3 maanden geleden #93558 door
Beantwoord door in topic Re: thema maart 2020 - Ik MOET een boek
Een van de belangrijkste redenen waarom ik niet in de cloud wil werken. Geef mij m'n programma's en m'n documenten maar gewoon op m'n eigen computer. Ik kan gewoon werken als internet er uit ligt en er komt in dat soort gevallen zelfs meer uit m'n handen, omdat ik geen afleiding van internet heb.

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93559 door dettie
Ik zit niet op de cloud Renate, Ziggo had gewoon kabelwerkzaamheden waardoor ik vandaag en donderdag een tijd(je) uit de lucht ben.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden