Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2019 - Een SCHANDALIG goed boek

Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #91951 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema oktober 2019 - Een schandalig goed boek
Nee die hand met tulpen is wel heel ver gezocht, ik las er van de week over in de krant. Maar ja als mensen het willen zien, dan zien ze het ook.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

6 jaren 8 maanden geleden #91952 door
Ik las het ook en dacht "A dirty mind is a joy forever."

Of ze op tulpen lijken, daar kun je misschien nog over twisten, maar ik moest toch eerder aan gekleurde marsh mellows denken dan aan wat men er in zag. Maar ik zie toch eerder bloemstelen, dan stokjes.

Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #91953 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema oktober 2019 - Een schandalig goed boek
Gescheidenis, dat tik ik ook vaak...(zie boek vandaag)

6 jaren 8 maanden geleden #91956 door
Ik dacht eigenlijk dat het een woordspeling was.

Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #91963 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema oktober 2019 - Een schandalig goed boek
Persoonlijke geschiedenis

Katharine Graham

Pulitzer Prize-winnende autobiografie van de grote vrouw achter de Watergate-onthullingen.

Katharine Graham was een timide telg uit een roemrucht en steenrijk geslacht. Als kind werd ze aan haar lot overgelaten. Als vrouw maakte ze mee hoe haar briljante man Phil, vertrouweling van onder andere John F. Kennedy, langzaam door depressies werd verzwolgen en ten slotte zelfmoord pleegde. Eenmaal weduwe overwint Graham haar onzekerheid. Van vrouw die etentjes organiseerde transformeerde ze in charismatisch leider van een gezaghebbende krant. Ze overleefde het old boys network van de krantenwereld en slaagde erin The Washington Post tot nieuwe hoogten te brengen.

Recensie:

Katharine Graham (1917-2001) stamt uit een welhaast adelijke sjieke Amerikaanse familie, schatrijk. Op jonge leeftijd werd haar moeder omringd door minnaars, maakte geheel in lijn met haar milieu lange reizen door Europa en ontmoette daar de grote kunstenaars van haar tijd. Ondertussen trouwde ze met een rijke beursman. In zo'n weelderige wereld werd Martha Graham geboren.

In haar werkelijk zeer onderhoudende memories vertelt ze over haar leven in de jetset, over hoe haar man eigenaar werd van de wereldberoemde krant The Washington Post en, nog belangrijker, hoe zij na de dood van haar man die rol van hem overnam. Het was onder haar supervisie dat Watergate door The Post aan het licht werd gebracht. Na lezing van dit boek blijkt dat dit een nog grotere prestatie was dan we al dachten, want de machthebbers die aangevallen werden door haar krant, behoorden tot haar vriendenkring.

Het boek is voorzien van enkele katernen zwart-witfoto's en een register van persoonsnamen.

Hans Renders

ISBN 9789038805603 | Paperback | 800 pagina's | Nijgh & Van Ditmar | mei 2018

Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #91964 door dettie
Citaat van de dag

Iedereen heeft een beetje Watergate in zich.

Billy Graham (1918-2018)

Amerikaans predikant, evangelist, theoloog, en auteur

Tijd voor maken pagina: 0.442 seconden