Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema september 2019 - Lezen in een HOTEL of HERBERG

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91578 door dettie
ja precies Marjo.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

6 jaren 9 maanden geleden #91579 door
Nou, of het in het echte leven geldt, durf ik niet te zeggen. In genoeg gevallen komt het nooit meer goed.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91580 door dettie
En in genoeg gevallen lijkt het nooit meer goed te komen maar komt het wél goed.

Dettie

6 jaren 9 maanden geleden #91582 door
Daar heb ik toch m'n twijfels aan, tenzij je de dood als goedkomen ziet.

En nee, ik ben negatief, maar wel realistisch.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91585 door dettie
De dood kan bij ernstige ziekte ook een verlossing zijn.

Maar je kunt ook in situaties zitten waarbij je denkt dit komt echt nooit meer goed en dan blijkt die situatie een start te zijn geweest voor iets anders wat uiteindelijk veel beter is.

Dettie

6 jaren 9 maanden geleden #91586 door
Ik ken meer situaties waarin het nooit meer goed komt, dan dat het de start van iets beters is. Uitzonderingen zijn er altijd, maar in veel gevallen zijn uitzichtloze gevallen gewoon uitzichtloos.

Kijk maar naar alle mensen die in vluchtelingenkampen zitten, of op de vlucht zijn. Hoeveel daarvan zien werkelijk kans om een nieuw bestaan op te bouwen? Of ze komen om het leven tijdens de overtocht, of ze zitten in erbarmelijke omstandigheden in een vluchtelingenkamp, waar ze ook niet meer uit komen en als kinderen er misschien uiteindelijk wel uitkomen, zijn ze voor hun leven beschadigd.

En kijk even naar het gezin dat in Dordrecht vermoord is. Nu is de vrouw ook overleden, maar als ze het zou hebben overleefd, wat zou dat dan betekenen met het verlies van haar beide kinderen? Als zo'n man dan zo nodig een eind aan z'n leven wil maken, laat hij dan bij zichzelf beginnen. Dat klinkt misschien hard, maar ik heb weinig begrip voor mensen die hun hele gezin om zeep helpen, omdat ze zelf niet meer verder willen leven. Iemand die zelfmoord wil plegen, moet hulp krijgen, maar waarom iemand anderen mee moet slepen in z'n dood, is mij een raadsel.

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden