Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Tommy Greenwald - Otto-Jan zegt NEE tegen lezen 10+

11 jaren 11 maanden geleden #60898 door

Dettie schreef : Het is wel een boek van deze tijd. Er staan lijstjes in en tips en grappige tekeningetjes.

Ik denk dat dat kinderen wel aantrekt maar ik ben, net als jij, ook niet de doelgroep, dus dat is van mij ook maar giswerk.

Mogelijk had ik zo'n boek als kind wel gepakt, maar ik las gewoon alles wat er in de bibliotheek, te vinden was. Leeshongerig als ik toen (en nu) was. Alleen heb ik nu mijn duidelijke voorkeuren en toen was elk boek goed.

Dettie

Leeshongerig ben ik nog steeds. Ik lees bijna alles wat los en vast zit. De krant lees ik over het algemeen helemaal, met uitzondering van de sportpagina's. Het moet wel heel gek lopen als ik een boek wegleg. Natuurlijk zijn er ook boeken die ik niet lees, maar ik heb niet zo veel grenzen. Bouquetreeksromannetjes hoeven voor mij niet en ook boeken over complotten zijn aan mij niet besteed, maar verder is er niet veel dat ik niet wil lezen. Ik lees weinig fantasy of science-fiction, hoewel ik dat laatste ook wel gelezen heb. Bij fantasy zijn er maar een paar dingen die ik goed vind. Ook boeken over bovennatuurlijke zaken hoeven voor mij over het algemeen niet. Ik lees ook veel dingen op internet. Lezen heb ik ook altijd veel gedaan. Toen ik rond m'n dertiende verjaardag met een gebroken been in het ziekenhuis lag, mochten m'n ouders voor mij ook boeken uit de volwassenenafdeling van de bibliotheek halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60903 door dettie
Ik bedenk me nu dat ik je mogelijk op het verkeerde been heb gezet Marjo, door de eerste regels van het boek te plaatsen en de rest van mijn verslag.

Dat kan inderdaad de indruk geven dat het vooral voor niet-lezers is. Maar dat klopt niet, het gaat over een jongetje dat niet graag leest. Hij geeft vooral tips aan kinderen die toch voor school moeten lezen, waar ze op moeten letten als ze een boek kiezen en welke smoezen ze kunnen bedenken om toch die boeken niet te hoeven lezen.

Het is best lastig over een boek te praten waarvan de een de inhoud wel kent en de ander niet. Ik weet hoe het verhaal gaat maar jij moet het met de informatie uit mijn verslag doen.

Ik kan enkele dingen niet vertellen omdat ik dan de clou van het boek verraad en dat is precies waar jij over struikelt.

Dettie

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60906 door marjo
Ja dat is zo. Altijd lastig iets te bespreken als je het niet allebei gelezen hebt. En dan vaak nog...

Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden