Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Tommy Greenwald - Otto-Jan zegt NEE tegen lezen 10+

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60873 door dettie

Inge schreef : Ik kon me dus niet inbeelden dat er ook mensen waren die dat niet leuk vonden om een boek te krijgen.

haha nou dat vind ik nog steeds moeilijk om te begrijpen hoor! Maar mensen kunnen mij ook vol onbegrip aankijken en vragen Lezen? Wat is daar nou leuk aan, dat is saai!

(ze moesten eens weten wat voor avonturen ik met/in die boeken beleef :mrgreen: )

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 11 maanden geleden #60874 door

Dettie schreef : Ik kon me dus niet inbeelden dat er ook mensen waren die dat niet leuk vonden om een boek te krijgen.

haha nou dat vind ik nog steeds moeilijk om te begrijpen hoor! Maar mensen kunnen mij ook vol onbegrip aankijken en vragen Lezen? Wat is daar nou leuk aan, dat is saai!

(ze moesten eens weten wat voor avonturen ik met/in die boeken beleef :mrgreen: )

Dettie

Ik vind het op zich ook nog steeds moeilijk om te begrijpen dat er mensen zijn die lezen niet leuk vinden. Net zo goed als ik vaak niet begrijp dat mensen bij 'Twee voor twaalf', bepaalde dingen niet weten, die ik wel weet en dan gaat het dus niet om de muziekvragen.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60877 door dettie

Marjo schreef : En toch zou je dat lezen? Dat zou mij dus absoluut niet trekken. Komt het toevallig voor in een boek dan is het anders, maar als duidelijk is dat het er echt over gaat? Dan laat ik het liggen.

Mensen houden toch ook niet in het echt van moorden of geweld (neem ik aan) maar dat lezen ze ook.

Dus waarom dit dan niet?

Dettie

bijdehand :D

11 jaren 11 maanden geleden #60879 door

Dettie schreef : En toch zou je dat lezen? Dat zou mij dus absoluut niet trekken. Komt het toevallig voor in een boek dan is het anders, maar als duidelijk is dat het er echt over gaat? Dan laat ik het liggen.

Mensen houden toch ook niet in het echt van moorden of geweld (neem ik aan) maar dat lezen ze ook.

Dus waarom dit dan niet?

Dettie

bijdehand :D
Je zou misschien kunnen zeggen dat mensen thrillers lezen, als een soort vervanging van hun eigen agressie. Bovendien zijn thrillers in zekere zin geruststellend, omdat het kwaad, in tegenstelling tot wat in het dagelijks leven misschien het geval is, over het algemeen gestraft wordt.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60883 door marjo
En ik heb me toch een partij agressie in me...

Toch lees ik thrillers niet omdat er een moord in beschreven wordt! Dat komt er in mijn ogen ook 'toevallig' in voor, al kun je het wel eerder verwachten. Het hoeft er niet eens in te zitten.

Het gaat meer om de psychologie er achter. Het hoe, wie en waarom.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60887 door Inge

Marjo schreef : Het gaat meer om de psychologie er achter. Het hoe, wie en waarom.

Daar ben ik ook dol op... een moord is inderdaad niet de eerste vereiste :D

Tijd voor maken pagina: 0.620 seconden