Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lemony Snicket: Ellendige avonturen (10-12 jr)

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8702 door Marije
Beantwoord door Marije in topic Re: bericht
Ja bij ons (in Rotterdam) hebben ze het ook tot deel 7 in het nederlands, maar ik lees het liever in het Engels. Overigens is dat ook uitgeleend, het zijn blijkbaar toch wel populaire boeken.

MarijeG (ook bekend als Floddertje)
Laatst bewerkt doorMarije.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8703 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Bij ons hebben ze er ook 7 in het nederlands (eigenlijk enkel in het nederlands) Er zijn er constant 2 of 3 uitgeleend.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden - 20 jaren 3 weken geleden #8726 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik was in een winkel waar de verkoper tegen mij mopperde over de streeds maar veranderende regelgeving rondom afval (batterijen, tl-buizen, verwijderingsbijdrage), niet alleen dat het steeds veranderde maar ook dat er zoveel aan de strijkstok bleef hangen.

Ik kom thuis en pak bij mijn kop koffie deel 7 van Lemony Snicket en lees:

"waarom heeft de raad zo veel regels?" vroeg Violet.

"waarom heeft wie dan ook zo veel regels?"vroeg Hector schouderophalend. "Zodat ze de baas kunnen spelen over andere mensen, denk ik. ...."
Laatst bewerkt 20 jaren 3 weken geleden doormarjo.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8727 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Wat is de 4de strijkstok?

Tja, er zijn veel te veel regels maar zonder regels zou het dan geen chaos worden? Er zullen altijd bazen zijn die de regels bepalen en volgers die de regels naleven. Alleen moeilijk als het net een regel is die tegen je ingaat. Nou, tegen je ingaan is niet het juiste woord maar beter een regel waar je niet mee akkoord gaat. Mijn man is zelfstandig tuinier en moet ook duizende regels naleven betreffende sproeistoffen, veiligheid, snoeiafval,..... Het kost handenvol geld (da's juist) en je hebt er op het eerste zicht niets aan maar als je alles zo maar dumpt waar je wilt :shock: Om een voorbeeld te geven: sproeistoffen en bemesting moet in een afsluitbare kast bewaard worden. Enerzijds ambetant want die kast neemt plaats in, je moet een kast kopen die bijna een kluis is, waar niet iedereen zo maar inkan,.... MAAR zo ben ik op mijn gemak want ik weet dat onze kinderen of andere kinderen er ook nooit in kunnen en "vergif" nemen. Het heeft allemaal zijn voor en nadelen....

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8730 door marjo
Natuurlijk is dat zo, maar je kan overdrijven met regelgeving. Dat bedoelde die winkelier, en dat bedoelt Snicket denk ik ook. Ken je die uitdrukking niet, dat er veel aan de strijkstok blijft hangen? Dat betekent dat er mensen zijn die ervan profiteren zonder dat ze er iets voor doen.

Deel 7 is uit. Het is een van de betere, vond ik, maar mijn dochter vond van niet..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 3 dagen geleden #16984 door marjo
Deel 8 heet Het horror hospitaal, en is weer een lekker spannend deeltje. Misschien komt dat ook doordat ik al een hele tijd niets meer over die Ellendige avonturen gelezen had?

Maar in dit boek dreigt Violet onthoofd te worden..de avonturen zijn zoals in ieder boek: te gek om los te lopen, en dat doet het dus..los lopen.

Maar hier komt ene Jacques Snicket op de proppen, er er wordt gehint naar "Snicket-branden"..wat heeft die Snicket met de schrijver te maken, of beter gezegd, wat heeft de schrijver met die branden te maken? Tja, dus toch weer op naar deel 9...
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.469 seconden