Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lemony Snicket: Ellendige avonturen (10-12 jr)

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8017 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik denk ook dat dat mijn probleem is, dat ik teveel met "volwassene" ogen lees. Maar toch zijn er veel "kinderboeken" die voor volwassenen wel leuk zijn. Om een voorbeeld te geven: geronimo stilton. Het zijn ook gefantaseerde boeken maar toch hangt het meer aan elkaar. ik heb er ook verschillende van gelezen en eigenlijk met plezier gelezen. Enerzijds volgen de verhalen elkaar op maar ze kunnen ook apart gelezen worden. Bij snicket mis ik dat wel een beetje. Je kunt ze bijna niet apart lezen. Ik denk datze dan helemaal hun doel voorbij schieten. Bij snicket bouwt de reeks verder op het eerste boek. er wordt wel verwezen naar de gebeurtenissen maar je kunt de "impact" niet inschatten als je pas later in de reeks instapt. (denk ik)

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8018 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat is denk ik waar. Al herhaalt hij veel, je zou toch echt het eerste boek het eerst moeten lezen. Dat zei je trouwens bij de boeken van Stravaganza ook, is het niet?

Geronimo Stilton vind ik een heel ander boek. Het is geen fantasy zoals Snicket. Hetzelfde verhaal zou ook in de mensenwereld kunnen spelen, maar Stilton kiest voor een muis. Dat geeft net een extra tintje voor kinderen (ok, ook voor ons!).

Snicket is absurdistisch, en dat vind ik leuk. Hoe gekker hoe beter.

Ga je nog meer delen lezen nu?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8019 door Inge

Ga je nog meer delen lezen nu?

Van snicket? Ik weet het nog niet. Ik twijfel omdat er blijkbaar zeggen dat het weer beter wordt..... Ik heb voor de moment nog 1 deel in huis. de .... houtzagerij.

Dat zei je trouwens bij de boeken van Stravaganza ook, is het niet?

Bij boek 2 vond ik dat inderdaad nodig. Ik ben nu boek 3 aan het lezen en vindt dat veel beter dan de andere 2 boeken. Ook zou je hier dit deel (volgens mij) apart kunnen lezen. Ik wil nog niet teveel vooruitlopen want zit pas halfwege het boek. Ik ben benieuwd hoe ze dit boek en de reeks eindigen.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8025 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
De Helse houtzagerij vond ik dus de minste tot nu toe...om je maar eens aan te moedigen!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8112 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Ik vond deel drie weer een stuk beter dan deel twee....

Maar hoe ongeloofwaardig je de delen blijft vinden,.. ik snak weer naar het volgende deel. Gelukkig zag ik onlangs in de bieb. de delen 4,5, en 6 gebundeld in een boek, dat schiet lekker op.

Groetjes, Irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8244 door Inge
Vreemd eigenlijk. Ik heb net deel 4 gelezen (de helse houtzagerij) en alhoewel ik steeds minder van de boeken vind wil ik toch steeds verder lezen. De ongeloofwaardigheid irriteert me, heel het verhaal werkt op mijn zenuwen en toch.... Ik heb het boek gisteren tot 3 keer toe weggelegd. Iedere keer zei ik: "genoeg van die zever" en toch heb ik het helemaal uitgelezen. :? Is het omdat het eigenlijk dunne boekjes zijn die je in een dik uur kunt uitlezen? Is het omdat ze vlot lezen???? Ben ik gewoon veel te nieuwsgierig?????

Gisteren bedacht ik op een bepaald moment dat de schrijver beter i.p.v. 13 verschillende verhalen, waarin hij steeds een stuk herhaalt van de vorige delen, beter 1 boek had geschreven. Gewoon de belevenissen op een rij. Maar zou het dan nog zo'n aantrekkingskracht uitoefenen????? Misschien dat juist die aparte delen het zo "spannend" maken?

Ik kan nog niet zeggen of ik het volgende deel zal lezen. Ergens heb ik geen zin meer maar ik denk als ik in de bib sta en het deel zie staan ......

Vanuit dat standpunt zou ik moeten zeggen dat het een goeie reeks is want of je het nu wilt of niet, je leest alsmaar door omdat je perse wilt weten wat er met die baudelaires gebeurd.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden