Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

simon beckett - de geur van sterfelijkheid (samenleesboek)

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12396 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik had toch niet zo'n moeite met het wegleggen :? al is het spannend en goed geschreven. Het leest lekker weg. Net als jij had ik op een gegeven moment wel een verdachte op het oog, maar kunnen we er al over praten of moet de "verklapper" er tussen?
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12401 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik had niet zozeer een verdachte maar enkele vragen over dingen die mij opvielen, waar ik bedenkingen bij had.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12410 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Wat mij betreft brand je los..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12415 door Inge
Ik ben ook gereed om de bevindingen en meningen van de anderen te aanhoren :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12450 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Nou ik heb er niet zo veel over te zeggen. Ik kan het boek niet vergelijken met andere thrillers, omdat ik die niet lees. Ik had op een gegeven moment wel de beide daders als verdachte, maar verwisselde steeds de een voor de ander, omdat het plaatje steeds maar niet echt klopte. Wat wil je met twee daders! Ik vond het jammer dat het einde zo'n cliché was. Dat vond ik het meest onlogische. Hij had wat mij betreft Jenny beter dood kunnen laten gaan of niet zo ver weg kunnen laten zakken. Zo'n wonderbaarlijke verrijzenis was een beetje té. Of de dokter op een realistische manier gestoord was kan ik niet beoordelen.

En wat ik frappant vond: de schrijver was goed op de hoogte van alle moderne onderzoektechnieken, maar hij laat zijn hoofdpersoon (een dokter!) rustig toekijken terwijl de dames spiritus op de brandende barbecue gooien.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12454 door Inge
Nou uiteindelijk is geen enkel boek perfect. Ik was gewoon zeer aangenaam verrast door de manier waarop het boek geschreven was. Zo rauw met de deur in huis vallen en het dan in meer of mindere mate volhouden. De meeste thriller bouwen langzaam op tot een climax (de ontknopping van de moord, het vatten van de dader, enz.) hier was het direct boem, maximale spanning. Over die gehandicapte dokter (henri?) had ik al dikwijls gedacht:" als hij zo overtuigd was van lopen en het zelfs een tijd met wandelstokken gelopen heeft waarom is er dan plots weer zo'n achteruitgang en zelfs berusting? Of het moet in zijn plaatje passen. Dus over die dokter was ik er eigenlijk al uit dat het niet klopte. De andere dader had ik niet "voorzien" ik dacht eerder aan die boswachter. Het hele einde vond ik ook eerder een anticlimax. Ik dacht echt dat het meisje dood was, kon ook niet anders als ze al die tijd niet meer ademhaalt en haar hart niet meer klopt. In ieder geval volgens mij niet zonder op zijn minst hersenbeschadiging door zuurstofgebrek. Soit, het einde nam ik er maar bij, nog eens niets is perfect.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.470 seconden