Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

M.J. Arlidge - Piep zei de muis

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #87745 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: M.J. Arlidge - Piep zei de muis
Er zijn er anders genoeg waarin die hoofdrolspeler een dader of een slachtoffer is, waar het verhaal om draait. En dan is de inspecteur alleen maar degene die helpt, of het geheel oplost, zonder verder uit te weiden over zijn eigen leven. Dat zijn de thrillers die ik graag lees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #87746 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: M.J. Arlidge - Piep zei de muis
Ik ben niet zo dol op dat soort psychologische thrillers. Ik heb liever een serie, waarin bij voorkeur de politie de hoofdrol speelt. Ik houd van speurwerk in een boek en hoofdpersonen die steeds terugkomen. Ik wil me aan een hoofdfiguur kunnen hechten en zien hoe het hem, of haar verder vergaat.

<t></t>

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #87747 door marjo
Nu snap ik het. Ieder zijn meug zei de boer, gelukkig maar...

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #87750 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: M.J. Arlidge - Piep zei de muis
De eerste twee boeken vond je toch wel goed Marjo? Wat maakt dat je het nu niet meer verder wil lezen? Ik neem tenminste aan dat toen die privélevens ook werden besproken en moorden gebeuren altijd in een thriller, dat weet je van tevoren. (daarom lees ik ze niet haha) Is het de schrijfstijl? De ontwikkelingen in het verhaal die in de opeenvolgende delen op elkaar lijken? Of toch puur dat privégedeelte erbij?

Dettie

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #87761 door marjo
Dit is het tweede en ja het eerste vond ik goed. Maar als dan een tweede boek volgens hetzelfde concept geschreven blijkt, haak ik toch af.

Het is niet alleen deze schrijfster die dat doet, maar het begon al met de proloog. Daarbij ergerde ik me al: wat is dat toch, dat er altijd een proloog schijnt te moeten zijn?

Dan wordt er iemand vermoord, een hoerenloper, die zich voordoet als een nette man, hij wordt nogal verminkt en een lichaamsdeel verwijderd. Dat heb ik ook al zo vaak gelezen, het is niet origineel meer. Een cliché dus. Tweede moord: hetzelfde procedé. Natuurlijk want het is een seriemoordenaar. Dit gaat dan alleen nog maar over het deel van het verhaal dat ik eigenlijk meestal leuk vind om te lezen: het plot.

En dan komt dus al dat privégedoe er nog bij, dat me niet interesseert. Het is niet meer dan een roman en een detective. Ik vind er weinig diepte in zitten. (maar ik ben dus niet verder gegaan met lezen)

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #87762 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: M.J. Arlidge - Piep zei de muis
Tja, voor mij maakt het privégedoe het juist interessant. Bovendien is het privégedoe dat je zelden tegenkomt

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.495 seconden