Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

De Waal en Baantjer - Omnibus

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63844 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: De Waal en Baantjer - Omnibus
Wist je dat de personages op De Waal en Baantjer zelf zijn gebaseerd? Die gesprekken met de overleden vrouw van Van Opperdoes zijn een ode aan de overleden vrouw van Appie Baantjer. Dat vind ik wel mooi. In het laatste deel viel me op dat de gesprekken minder vaak voorkomen dan in het begin. Dat De Cock 2.0 vind ik leuk gevonden!

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 7 maanden geleden #63855 door
Beantwoord door in topic Re: De Waal en Baantjer - Omnibus
Nee, dat wist ik niet. Op zich kan ik ook nog wel wat begrip hebben voor die gesprekken met de overleden vrouw, maar op het moment dat ze voor Jacob hoorbaar wordt, gaat het me wat te ver. Maar goed, ik geloof ook niet in een leven na de dood, of dat m'n moeder nog steeds weet wat ik doe. Toen m'n moeder 12 jaar geleden overleden was, heb ik haar ook wel eens in m'n slaapkamer gezien, maar ik zag dit gewoon als een droom en niet als een bewijs van haar aanwezigheid.

Het vreemde vind ik overigens dat er in de stukken over 'Bureau Raamgracht', dat op deze boeken gebaseerd is, gesproken wordt over hoofdpersonen die het niet met elkaar kunnen vinden en dat gevoel heb ik bij dit boek helemaal niet. Jacob vind ik wel minder jonge honderig dan Vledder bij De Cock.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63860 door Annemarie
Heb je de eerste aflevering van Bureau Raampoort gezien? Die was afgelopen woensdag. Het is leuk maar de sfeer is wel wat anders dan in de boeken hoewel Simon de Waal het scenario heeft geschreven. In de serie moeten Van Opperdoes en Jacob erg aan elkaar wennen maar dat ze het niet met elkaar kunnen vinden valt wel mee gelukkig. Het is op zich wel net als in de boeken: Van Opperdoes doet alles op zijn oude vertrouwde manier terwijl Jacob van moderne snufjes houdt. De Jacob in de serie doet alles volgens het (les)boekje.

<t></t>

11 jaren 7 maanden geleden #63868 door
Ik heb er niet naar gekeken, omdat ik een te grote afkeer van de programma onderbrekende reclameblokken met allerlei schreeuwerige reclames heb.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63871 door Annemarie
Moet je nagaan wat een fan ik ben. Ik heb al dat afschuwelijks getrotseerd om te kunnen kijken. ;)

<t></t>

11 jaren 7 maanden geleden #63875 door
Ik doe dat dus niet meer. Ik geeft toch al de voorkeur aan boeken boven TV-series.

Ik zie al zoveel politieseries op de Duitse TV. Ongeveer 2 per dag, behalve in het weekend en op dinsdag 3. Daar zitten ook wel reclameblokken in, een per aflevering, maar die zijn kort en niet zo schreeuwerig, al krijg je wel de indruk dat men in Duitsland vreselijk met de gezondheid bezig is. Een stuk of 5 reclames voor geneesmiddelen per reclameblok is heel gewoon.

Tijd voor maken pagina: 0.691 seconden