Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

De Waal en Baantjer - Omnibus

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46509 door Annemarie
De Waal en Baantjer - Omnibus werd gestart door Annemarie
Drie heerlijke en knusse politie-romans gebundeld in deze omnibus.

Lees meer: www.leestafel.info/waal-baantjer

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46513 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: De Waal en Baantjer - Omnibus
Hè wat een lekker enthousiaste recensie.

Word er helemaal vrolijk van!

Dettie

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46517 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: De Waal en Baantjer - Omnibus

Dettie schreef : Word er helemaal vrolijk van!

Dat is nu precies de uitwerking die de boeken op mij hebben! Dus dan heb ik dat toch goed overgebracht.

<t></t>

11 jaren 7 maanden geleden #63804 door
Beantwoord door in topic Re: De Waal en Baantjer - Omnibus
Ik heb het eerste deel van de serie net uit de bibliotheek gehaald. Het vreemde is dat ik steeds het gevoel heb dat ik het boek al eens heb gelezen, maar het staat niet in m'n lijst met gelezen bibliotheekboeken, die ik sinds november 2006 bij houd. Op dit boek staat de auteursnaam nog als Baantjer & de Waal.

Natuurlijk begint het verhaal weer met een fraaie jongedame die het politiebureau betreedt. Later komt er ook nog een andere fraai gevormde jongedame, een procedé dat we ook wel kennen van de verhalen van Baantjer over De Cock. Het is dus allemaal wel vertrouwd en net wat lichter dan de thrillers die ik normaal lees, maar het trekt me toch meer dan de Bouquetreeks of Barbara Cartland.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63806 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: De Waal en Baantjer - Omnibus

Renate schreef : Ik heb het eerste deel van de serie net uit de bibliotheek gehaald. Het vreemde is dat ik steeds het gevoel heb dat ik het boek al eens heb gelezen, maar het staat niet in m'n lijst met gelezen bibliotheekboeken, die ik sinds november 2006 bij houd. Op dit boek staat de auteursnaam nog als Baantjer & de Waal.

Natuurlijk begint het verhaal weer met een fraaie jongedame die het politiebureau betreedt. Later komt er ook nog een andere fraai gevormde jongedame, een procedé dat we ook wel kennen van de verhalen van Baantjer over De Cock. Het is dus allemaal wel vertrouwd en net wat lichter dan de thrillers die ik normaal lees, maar het trekt me toch meer dan de Bouquetreeks of Barbara Cartland.

De eerste delen van deze reeks hebben Baantjer en De Waal nog samen geschreven. Vandaar dat er nog Baantjer & De Waal op jouw exemplaar zal staan. De personages die in het boek voorkomen worden kort beschreven en als het personage in kwestie een fraai gevormde jongedame is, wordt dat ook genoemd inderdaad. Het zijn lichte, luchtige verhalen. Geen heftige thrillers maar gezellige politieverhalen.

Het verschil met andere luchtige boeken zoals de Bouquet-reeks is de kwaliteit en de originaliteit. De boeken van De Waal & Baantjer zijn goed geschreven en niet voorspelbaar. Ik vergelijk het absoluut niet met een Bouquet romannetje! Soms is het gewoon fijn om eens wat lichters te lezen dan al die pittige thrillers. Geniet je ook zo van de sfeerbeschrijvingen van Amsterdam?

<t></t>

11 jaren 7 maanden geleden #63810 door
Beantwoord door in topic Re: De Waal en Baantjer - Omnibus

Annemarie schreef : Ik heb het eerste deel van de serie net uit de bibliotheek gehaald. Het vreemde is dat ik steeds het gevoel heb dat ik het boek al eens heb gelezen, maar het staat niet in m'n lijst met gelezen bibliotheekboeken, die ik sinds november 2006 bij houd. Op dit boek staat de auteursnaam nog als Baantjer & de Waal.

De eerste delen van deze reeks hebben Baantjer en De Waal nog samen geschreven. Vandaar dat er nog Baantjer & De Waal op jouw exemplaar zal staan. De personages die in het boek voorkomen worden kort beschreven en als het personage in kwestie een fraai gevormde jongedame is, wordt dat ook genoemd inderdaad. Het zijn lichte, luchtige verhalen. Geen heftige thrillers maar gezellige politieverhalen.

Het verschil met andere luchtige boeken zoals de Bouquet-reeks is de kwaliteit en de originaliteit. De boeken van De Waal & Baantjer zijn goed geschreven en niet voorspelbaar. Ik vergelijk het absoluut niet met een Bouquet romannetje! Soms is het gewoon fijn om eens wat lichters te lezen dan al die pittige thrillers. Geniet je ook zo van de sfeerbeschrijvingen van Amsterdam?
Zeker, geniet ik van de sfeerbeschrijvingen. Dat was ook met de boeken over De Cock. Ik had daarbij wel vaak het idee dat er steeds een vergelijkbaar patroon werd ingevuld, met een drankje bij Lowietje, een ontploffende hoofdcommisaris en natuurlijk altijd wel de een of andere welgevormde dame die op een gegeven moment rechercheur De Cock opzocht. Het werd dan toch wel een beetje voorspelbaar en clichématig.

De boeken van Baantjer & de Waal staan in de bibliotheek wel onder De Waal.

Tijd voor maken pagina: 0.470 seconden