Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

C.S. Lewis - De kronieken van Narnia (het betoverde land)

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12434 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
En het is toch echt een jeugdboek. Er staat een voorwoord van Lewis in "mijn" boek, en dan is het duidelijk dat hij voor een kind heeft geschreven.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12442 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb jammergenoeg de andere uitgave van de volledige kronieken. had ik geweten dat er nog een "luxe-versie" met tekeningne was had ik gewacht om dit boek te kopen. Lijkt me nog leuker dan dat van mij.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12458 door MoniquevZ
Beantwoord door MoniquevZ in topic Kinderboek of niet,
mij maakt het niet uit! Ik lees alles wat ik leuk vind.
Laatst bewerkt doorMoniquevZ.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12616 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb zojuist de disneyversie van de Kronieken van Narnia bekenen en ik moet zeggen: Prachtige film. 1000 keer beter dan de tv-versie van de bbc.

Er zijn grote stukken weggelaten en hier en daar is het ferm spectaculair gemaakt maar amai, de specail effects, de visuele effecten en de muziek maken veel goed.

Hier geen discussie of ze door de poort gaan of niet. Dat is een van stukken die eruit gehaald is.

Echt een heel goeie disneyfilm. Het is een van de weinige films waar het me niet in irriteert dat er zoveel in veranderd is dat het boek niet meer te herkennen is. Het boek is nog te herkennen hoor, maar de langzame, bijkomstige stukken zijn eruit gehaald waardoor de film nog vlotter is dan het boek. Echt de moeite om eens te zien.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12844 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ben net in het boek begonnen.

Ik bedoel deel 2 dat afzonderlijk uitgegeven is en bij mij "Het betoverde land achter de kleerkast" heet.

Vertaling Madeleine van den Bovenkamp-Gordeau.

Tekeningen van Annemarie Haeringen.

Uitg. Leopold 1989.

Ik heb tot p30 gelezen en zat gewoon te genieten. Ik hou enorm van euh, toverachtige dinges en het naiëve kindersfeertje van die tijd.

Heb zonet hier het commentaar diagonaal gelezen (niet de verklapper).

Tot nu toe geen onwaarschijnlijkheden opgemerkt, maar eigenlijk lees ik het boek voor het verhaal.

Ik las het boek als kind, maar ben er heel veel van vergeten. Alleen dat van die kast wist ik nog en ja de leeuw.... ik zit er gewoon op te wachten tot hij op het toneel verschijnt :D :D :D :D . O, o alleen een vage herinnering van...ben heel benieuwd naar hem

Van de eerste figuur die erin voorkomt, de faun Tumnus, herinner ik me niks. Wel van dat marsepein eten.

Ben nu wel enorm benieuwd naar het vervolg.

Als kind las ik waarschijnlijk een andere uitgave (ik vermoed "De betoverde kleerkast uit 1956). Ik weet niet goed meer of daarin afbeeldingen stonden (al meen ik me de kleerkast echt te herinneren), in de uitgave die ik nu lees staan er wel... maar ik vind ze niet mooi :? .

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12845 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
P.S. Bij ons in de bib staat het geklasseerd onder de leeftijd 11+.

Beslist een kinderboek.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.575 seconden