Ik heb juist (een van) de film De leeuw, de heks en de kleerkast gezien. een vriendin had hem mij gisteren meegegeven.
Ik vond de film kunstmatig, ongeloofwaardig,.... De special effects waren bedroevend. Het leek meer op een uit zijn voegen gegroeid toneelstuk. Te geacteerd. Ik zat heel de tijd te denken: "met de technologie die we nu hebben konden ze daar toch wel meer van gemaakt hebben". Maar wat blijkt nu???? Ik heb de tv versie, uitgegeven door de bbc, bekeken (1988). Ik ga nu natuurlijk op zoek naar de versie van disney. Eens kijken wat het daar geeft
Groetjes Inge
Ps: In het boek kom ik niet echt meer vooruit. Ik zit nu aan deel 4: Prins Caspian en het begint zo stilletjesaan vervelend, saai te worden. Ergens wordt het te ongeloofwaardig, langdradig,.... Ik weet niet of ik er nu mee doorga. Ik heb de leeuw, de heks en de kleerkast gelezen dus kan ik al meepraten met de discussie hier. Later, als het weer een beetje bezonken is kan ik weer verder met de andere delen. Het is niet de eerste keer dat mij dat opvalt bij reeksen, dat als je ze na elkaar leest ze vervelend worden.
Inge
Ah ja Marjo, nog een van die dingetjes.... En het viel me niet alleen op in het boek maar ook in de tvreeks. Als Aslan de beelden wakker blaast vraagt er op een bepaalt iemand hoe ze uit het kasteel moeten komen want de poorten zijn gesloten..... De reus beukt de poorten dan in..... Ik vond het om te gieren..... want hoe waren de leeuw, susan en lucy dan binnen gekomen????? Door gesloten deuren????? En.... Edmond was er ook gewoon binnen gestapt......
Grappig!
En nu voor de laatste keer:
Groetjes Inge