Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

C.S. Lewis - De kronieken van Narnia (het betoverde land)

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12386 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb juist (een van) de film De leeuw, de heks en de kleerkast gezien. een vriendin had hem mij gisteren meegegeven.

Ik vond de film kunstmatig, ongeloofwaardig,.... De special effects waren bedroevend. Het leek meer op een uit zijn voegen gegroeid toneelstuk. Te geacteerd. Ik zat heel de tijd te denken: "met de technologie die we nu hebben konden ze daar toch wel meer van gemaakt hebben". Maar wat blijkt nu???? Ik heb de tv versie, uitgegeven door de bbc, bekeken (1988). Ik ga nu natuurlijk op zoek naar de versie van disney. Eens kijken wat het daar geeft

Groetjes Inge

Ps: In het boek kom ik niet echt meer vooruit. Ik zit nu aan deel 4: Prins Caspian en het begint zo stilletjesaan vervelend, saai te worden. Ergens wordt het te ongeloofwaardig, langdradig,.... Ik weet niet of ik er nu mee doorga. Ik heb de leeuw, de heks en de kleerkast gelezen dus kan ik al meepraten met de discussie hier. Later, als het weer een beetje bezonken is kan ik weer verder met de andere delen. Het is niet de eerste keer dat mij dat opvalt bij reeksen, dat als je ze na elkaar leest ze vervelend worden.

Inge

Ah ja Marjo, nog een van die dingetjes.... En het viel me niet alleen op in het boek maar ook in de tvreeks. Als Aslan de beelden wakker blaast vraagt er op een bepaalt iemand hoe ze uit het kasteel moeten komen want de poorten zijn gesloten..... De reus beukt de poorten dan in..... Ik vond het om te gieren..... want hoe waren de leeuw, susan en lucy dan binnen gekomen????? Door gesloten deuren????? En.... Edmond was er ook gewoon binnen gestapt......

Grappig!

En nu voor de laatste keer:

Groetjes Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12387 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Ik vond het om te gieren..... want hoe waren de leeuw, susan en lucy dan binnen gekomen?????

ha ha ha..de schaamte slaat steeds harder toe hier..ik heb blijkbaar nog een kinderlijke geest..ik heb alles zomaar voor geloofwaardig aangeknomen.

Groeten,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12388 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik meen dat de leeuw gesprongen was met de meisjes op zijn rug. Ik herinner me iets van een enorme aanloop. Maar Edmund? Dat weet ik niet.

ach, het gaat ook over tovenarij, dan kan alles..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12389 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik denk dat het vooral een kwestie is van er te beginnen op letten. Eerst viel het me ook niet op maar toen ik me begon te ergeren aan euro's en guldens (deel 1: Het neefje van de tovenaar) begon ik op meer dingen te letten..... En dan haal je ze nogal gemakkelijk eruit.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12392 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik was niet zo in orde toen ik het las..een kinderboek lees dan makkelijk weg, maar hier zijn me inderdaad wat details ontgaan.

het is ook wel zo trouwens dat als een verhaal me boeit, en dat was hier wel het geval, ik bereid ben alles te geloven.

Groeten,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12417 door MoniquevZ
Beantwoord door MoniquevZ in topic Kerst
De kronieken, in 1 groot boek gebundeld, liggen straks voor mij onder de Kerstboom.

Mijn zoon heeft een paar losse delen gelezen en was erg enthousiast. Het lijkt me leuk ze allemaal te hebben, ik wacht met spanning af!
Laatst bewerkt doorMoniquevZ.

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden