Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arjan Visser - De laatste dagen (debuut)

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10878 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Met "geloven'bedoel ik niet perce dat ik denk dat het echt gebeurt is, want het is inderdaad een verzonnen verhaal,

maar meer dat ik bereid ben het te geloven, en dat heeft bij mij meer met de manier van schrijven/vertellen te maken dan met of het in de werkelijkheid zo gebeurt kan zijn..

bv..ik geloof moeiteloos, om maar eens een boek te nomen, in het leven van Pie een boek lang dat een jongen op en vlot met een tijger leeft,

of bij Marquez dat een personage door gele vlinders omzwermd word omdat ze zo verliefd is,

ik noem maar wat,

terwijl ik echt niet denk dat dat in de werkelijkheid zo is..

als iemand me pakt geloof ik alles, of beter gezegd..ben ik bereid alles te geloven,

maar al ik het verhaal vind wrikken of niet zo goed geschreven vind ik de meest geloofwaardige zaken als twijfelachtig.

leuke discussie dit.

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10880 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je gelooft het zolang je in het verhaal zit? Maar als je bijvoorbeeld wel die vlinders wil geloven, maar niet de toevallige (nou ja) samenhang die Visser beschrijft, dan schrijft Visser dus voor jouw gevoel niet goed genoeg?

Ik heb ook wel eens dat idee gehad, van 'ja hoor, gooi maar in mijn pet', ik weet even niet meer welk boek dat dat geweest kan zijn, maar Visser dus niet. Als verschillende verhaallijnen zo bij elkaar komen, dan is dat als een puzzel, waar ineens alles past. Dat vind ik wel leuk gevonden.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10882 door WilV

Je gelooft het zolang je in het verhaal zit? Maar als je bijvoorbeeld wel die vlinders wil geloven, maar niet de toevallige (nou ja) samenhang die Visser beschrijft, dan schrijft Visser dus voor jouw gevoel niet goed genoeg?

Ja zo ongeveer werkt dat wel bij mij geloof ik,

en niet dat me bij dit boek nu zo óntzettend stoorde,..ik wilde niet voor niets wel weten hoe het af liep allemaal..maar dat ik het al lezend wel heel erg toevallig vind allemaal heeft inderdaad wel te maken met dat zijn schrijfstijl me niet altijd overtuigde.

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10883 door marjo
Zou je nog een boek van Arjan Visser lezen?

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10884 door WilV
Jawel hoor..het was zijn debuut, en ik vond het ook zeker geen slecht boek, hij mag me in een volgend boek totaal overtuigen..

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10885 door marjo
Mooi zo.. al heb ik gelezen dat zijn tweede boek nog naargeestiger is..

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden