Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arjan Visser - De laatste dagen (debuut)

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10471 door marjo
Eigenlijk is het een naargeestig boek, maar het sleept je mee van begin tot einde.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/archief/romans-volwas...ser-de-laatste-dagen

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

19 jaren 10 maanden geleden #10473 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Naargeestig vind ik nog redelijk zacht uitgedrukt! Die vreselijke sfeer op die boerderij in niemandsland, om de rillingen van te krijgen. Maar inderdaad, het sleept je wel helemaal mee.

Wat dat betreft lijkt het op wat er in het verhaal gebeurt: de mensen zitten gevangen in een situatie waar ze niet meer uit kunnen!

janna

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10474 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ben benieuwd..het ligt hier ook klaar,

maar bovenop de stapel ligt nu eerst ""De zee"

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10476 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: Arjan Visser: de laatste dagen (debuut)
Ik heb het ook net uitgelezen en had er van begin tot einde moeite mee. Ik vind het eerder een boeren roman, dan een psychologische roman, zoals de genre aanduiding op mijn bib boek aangeeft. Het doet wel pogingen in die richting, maar ik vind het maar mager. Het kan soms wel spannend zijn, maar ik kreeg toch steeds het gevoel wat moet ik hiermee? De personages konden me ook maar ten dele boeien. Ik vond het boek ook niet in een boeiende stijl geschreven. Ik kan "proza" ook heel goed waarderen, maar hier deed het me toch te weinig.

Marjo schreef : Eigenlijk is het een naargeestig boek, maar het sleept je mee van begin tot einde.

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10479 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Een boerenroman, dat is weer wat anders dan een streekroman, neem ik aan. Een streekroman is het dus ook niet. Het gaat maar gedeeltelijk over dat boerengezin, het andere deel gaat over de verslaafde dokter.

Ik ben het met je eens Roel, dat het wat dieper had gekund, dat psychologische, waarom waren die mensen zo gevoelig voor die 'dominee'? En waarom was de 'dominee' de 'dominee"? Soms las het als een thriller!

Ik ben niet zo gevoelig voor stijl, wel voor sfeer. En die zat er goed in..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden - 19 jaren 5 maanden geleden #10494 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Waren die mensen net zo fanatiek als in "Knielen op een bed violen"?

Dettie
Laatst bewerkt 19 jaren 5 maanden geleden doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.541 seconden