- Ontvangen bedankjes 0
Dettie schreef : Nee ik ga het niet lezen maar het is sowieso voor een bezoeker niet echt leuk als de hele clou verklapt wordt. Voor mij is leestafel bedoeld om mensen te prikkelen een boek te gaan lezen, als het hele verhaal bekend is dan hoeft het niet meer.
Meestal als er iets verklapt wordt zetten we het onder de noemer Verklapper
en doen dat zo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Marjo schreef : ( Dit is poets weder poets..voor de goede verstaander.)
Maar ja, dat bedoelde ik Bernadet. Niet dat je de clou van dit boek zo snel weggeeft, maar het zou toch zonde zijn.
Wij noemen in dagelijkse spreektaal iemand die preekt, of dat nu religieuze preken zijn of niet, en of het nou zijn beroep is of niet, een dominee. Zo vatte ik het in het boek dus op.
En die duivel: iemand die een ander opjut tot, en over lijken gaat. je mag het een duivel noemen, maar niet in de zin van "hij is in een vermomming".
Hier heerst spraakverwarring, we moeten onze definities even duidelijk stellen.
Ja, begrijp ik, alleen het wordt wat moeilijk over een boek te discussieren, als je over bepaalde onderdelen niet mag praten.
Dettie schreef :
Ja, begrijp ik, alleen het wordt wat moeilijk over een boek te discussieren, als je over bepaalde onderdelen niet mag praten.
Je mag er juist wel over praten als je de "Verklapper" maar gebruikt.
Als ik wist welke boeken mensen aanspreken of welke boeken ze wel of niet snel gaan lezen dan werd het inderdaad een stuk makkelijker. Maar.. zoals nu met nieuwe leden blijkt, komt er ineens iemand terug op een boek waarvan al lang geleden een verslag is gemaakt en toentertijd nauwelijks op gereageerd werd.
Ze komen op het forum via de site en dan is het vervelend als ze op het forum ineens de essentie of de plot of de clou zouden lezen. Dus... de "Verklapper" houden we erin.
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen