Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hans Hogenkamp - Excuses voor het ongemak (debuut)

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8364 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja ik heb de shortlist op de homepage en de debutantenpagina gezet Marjo.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8366 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zag het..Ik ben het wel eens met de keuze, nou ja, op Leuwsha na dan. Wat vind jij?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8367 door dettie
Ja ik ken alleen Boven is het stil (die gaat het worden denk ik) en de Parbo-blues.

Van mij had Spillebeen er ook bij gemogen en Mansour en Marise van Doorn. Maar dat zijn wel allemaal héél verschillende boeken, nauwelijks te vergelijken.

Maar ik heb de andere van de shortlist nog niet gelezen en nog heeeeel veel van de inzendingen niet.

ik ga proberen aan de andere boeken van de shortlist te komen.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8369 door dettie
Ik kreeg dit mailtje:

De uitreiking zal plaatsvinden op zondag, 26 november om 14.00 uur in Schouwburg Kunstmin te Dordrecht.

Belangstellenden zijn welkom, gratis toegang.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8376 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Eigenlijk wel leuk...Ik zal het in mijn agenda zewtten, wie weet!

Het is ontzettend moeilijk om al die boeken te vergelijken.Van somigen weet je meteen dat ze afvallen, maar dan blijven er nog veel meer dan deze vijf over! En inderdaad zijn ze erg verschillend.
Laatst bewerkt doormarjo.

20 jaren 1 maand geleden #8474 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Beste Marjo,

Min of meer bij toeval stuitte ik op je recensie van mijn boek, en vind het leuk daar even op te reageren. Ik kan me voorstellen dat de hoofdpersoon weerstand oproept. Dit is een risico dat ik bewust heb genomen. Het merendeel van de hoofdpersonen in romans is overdreven sympathiek, op een gekunstelde manier menselijk en zelfingenomen, en ik wilde juist een personage creeren met de nodige zwakheden. Het is een maatschappijkritisch boek (waar er denk ik ook maar weinig van zijn), en dan is het denk ik essentieel dat de hoofdpersoon onderdeel is van het probleem, en niet langs de zijlijn politiek correct commentaar levert (dat zou pas echt onuitstaanbaar zijn!). Goed, vandaar dus. Hopelijk is de roman, ondanks je wrevel, op een of andere manier blijven hangen... Wie weet tot 26-11.

HH

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden