In een van de beginpagina's denkt Edo zelf dat hij waarschijnlijk 'gebruikt' gaat worden.
"Hoe langer ik erover nadacht, des te meer ik ervan overtuigd raakte dat het Bayya's opzet was zijn zus aan mij te koppelen"
Maar haar handelswijze vind ik zeker in het begin niet als iemand die hem probeert te versieren.
Altijd in joggingpak, nauwelijks zich laten zien. Niet eens durven plassen omdat hij dat anders zou kunnen horen enz.
Pas als hij samen met Kooi haar eten heeft opgegeten laat ze zich vaker zien.
De laatste dag dat ze in het huis zou zijn, koninginnedag, moest ze naar het ziekenhuis. De volgende dag zou ze sowieso weggaan. (slotenmaker was al besteld, samen met Kooi had hij een brief opgesteld dat ze 1 mei weg moest zijn)
Nu komen haar broer en een vriend de spullen ophalen.
Als Bayya de spullen inlaadt en Edo het geld wil geven wat zij verdiende op koninginnedag zegt die vriend:
"Hij zegt dat hij het geld niet hoeft ".
Edo: "Waarom is hij zo boos?"
Vriend: "Begrijp je dat niet?"
Edo: "Geven jullie het geld dan aan Chandrani, voor het huis van haar moeder" [...]
Vriend: "Wij zien Chandrani niet meer."
Edo: "Hoe bedoel je?"
Vriend: "Zij heeft hem bedrogen."
Dat klinkt trouwens ook niet als een vooropgezet plan om Edo door Chandrani te laten versieren.
Chandrani is nu alles kwijt, geen huis meer, geen spullen meer want die waren van Bayya zegt de vriend.
(Ook op het bruiloftstfeest van Kooi vertelt iemand dat Chandrani een vriendje heeft. )
Bernadet