Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hans Hogenkamp - Excuses voor het ongemak (debuut)

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8622 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nu heb ik iets gemist denk ik. Heb jij het boek nog bij de hand?
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8630 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
In een van de beginpagina's denkt Edo zelf dat hij waarschijnlijk 'gebruikt' gaat worden.

"Hoe langer ik erover nadacht, des te meer ik ervan overtuigd raakte dat het Bayya's opzet was zijn zus aan mij te koppelen"

Maar haar handelswijze vind ik zeker in het begin niet als iemand die hem probeert te versieren.

Altijd in joggingpak, nauwelijks zich laten zien. Niet eens durven plassen omdat hij dat anders zou kunnen horen enz.

Pas als hij samen met Kooi haar eten heeft opgegeten laat ze zich vaker zien.

De laatste dag dat ze in het huis zou zijn, koninginnedag, moest ze naar het ziekenhuis. De volgende dag zou ze sowieso weggaan. (slotenmaker was al besteld, samen met Kooi had hij een brief opgesteld dat ze 1 mei weg moest zijn)

Nu komen haar broer en een vriend de spullen ophalen.

Als Bayya de spullen inlaadt en Edo het geld wil geven wat zij verdiende op koninginnedag zegt die vriend:

"Hij zegt dat hij het geld niet hoeft ".

Edo: "Waarom is hij zo boos?"

Vriend: "Begrijp je dat niet?"

Edo: "Geven jullie het geld dan aan Chandrani, voor het huis van haar moeder" [...]

Vriend: "Wij zien Chandrani niet meer."

Edo: "Hoe bedoel je?"

Vriend: "Zij heeft hem bedrogen."

Dat klinkt trouwens ook niet als een vooropgezet plan om Edo door Chandrani te laten versieren.

Chandrani is nu alles kwijt, geen huis meer, geen spullen meer want die waren van Bayya zegt de vriend.

(Ook op het bruiloftstfeest van Kooi vertelt iemand dat Chandrani een vriendje heeft. )

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden - 20 jaren 1 maand geleden #8637 door marjo
Maar wat was dat nou met dat ziekenhuis?

Omdat het verhaal vanuit Edo verteld wordt, heb ik het idee gekregen dat de informatie die je over de anderen krijgt niet helemaal klopt. Het is zijn waarneming, het zijn geen feiten. Daarom denk ik dat die Chandrani de opzet had om Edo ín te pikken', al of niet op aansturen van Bayya.

Zijn we nu aan het praten over een verschil van interpretatie of heb ik het niet goed gelezen?
Laatst bewerkt 20 jaren 1 maand geleden doormarjo.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8638 door dettie
Ik denk dat je het niet goed gelezen hebt.

Voor mensen die het boek willen gaan lezen, niet verder lezen.

Hieronder volgt een verklapper:

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Zij is zwanger, krijgt een miskraam op koninginnedag, Edo wil haar met de auto van Kooi naar het ziekenhuis brengen en ze komen in de koninginnedagdrukte terecht.

Mensen klimmen op de auto, Kooi grijpt in...

Je weet wel wat er met Kooi gebeurd is?

Bernadet

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8639 door marjo
"Misschien dacht ze wacht maar zo behandel je mij niet, ik zal jou wel eens verleiden en laten zien wie ik ben. Die indruk had ik eerder. Volgens mij wist 'broer' er niets van gezien het einde. Daarin zegt hij 'Ze heeft me bedrogen'. "

Dit zei jij een stukje terug, en met het laatste deel ben ik het eens. Bayya wist niet dat ze Edo (al?) verleid had. Al vind ik verleiden nou geen geschikt woord voor wat er gebeurde.

Ik denk dat ik het zelf nog eens moet herlezen om te kunnen onderbouwen wat je bedoel. Want ik weet nog wel wat er gebeurde, de miskraam en Kooi, maar ergens interpreteer ik iets anders.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8640 door dettie
'Het' was gebeurd en toen negeerde Edo haar eigenlijk, hij kwam daarna een keer thuis en toen had ze overal kaarsjes staan en lag ze verleidelijk op de bank. Dat noem ik wel verleiden, wat daarvoor gebeurde niet, dat gebeurde ineens.

Met die kaarsjes dacht ik, óf ze wil laten zien wie ze is, óf ze is verliefd op hem geworden. Ik dacht niet ze wil hem strikken om samen verder te gaan, daarvoor waren ze toch te afstandelijk tegen elkaar. Ik vond haar zielig, érg eenzaam.

bernadet

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden