Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hans Hogenkamp - Excuses voor het ongemak (debuut)

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8744 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja het gedeelte van de miskraam ergerde me wel. Toen vond ik Edo echt een slappeling, een hufter. Maar toch heeft hij ook gevoelige trekjes die summier naar voren komen, alsof hij het voor zichzelf niet wil weten dat hij ze heeft.

Ergens vond ik het ook wel grappig dat hij zo nieuwsgierig is naar Chandrini's leven. Hij wil er niets mee te maken hebben maar toch onder de vloer kruipen, toch bellen om te weten hoe het zit.

Ik denk dat het juist de kracht van het boek dat het van één kant uit verteld wordt (vanuit Edo). je blijft raden en denken hoe het nu precies zit, je kan er vanalles bij bedenken.

Maar even wat anders. Vond jij het maatschappijkritisch?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8752 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat betekent letterlijk: kritiek op de maatschappij. Mijn eerste reactie was: als de hedendaagse jeugd zo is, dan houd ik mijn hart vast. Dus het antwoord is "ja, het is kritisch". Meteen rijst de vraag wat ik er dan mee moet (hoort kritiek niet opbouwend te zijn?) en daar heb ik geen antwoord op.

Ben ik dus niet de doelgroep van dit soort boeken?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #25849 door marjo
Ik was benieuwd naar een tweede boek van deze schrijver en eindelijk...volgend jaar februari verschijnt het.

Zou het van eenzelfde soort zijn?

Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #25855 door dettie
Toch hadden we een leuke discussie over dit boek.

Hebben nog meer mensen het inmiddels gelezen?

Dettie

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #28032 door dettie
Ook Hans Hogenkamp heeft een tweede boek geschreven.

Dingen die op liefde lijken

Nadat Job een nacht in een hotel heeft doorgebracht met de grillige en onweerstaanbare Zanne is er geen weg meer terug; hij geeft zijn huis en gezin voor haar op. Als hij op zijn beurt door Zanne wordt verlaten, staat hij met lege handen. Terwijl hij zijn leven opnieuw vorm probeert te geven met co-ouderen, verbouwen en internet - daten reconstrueert hij in een brief aan Zanne wat er is gebeurd. Het resultaat laat zich lezen als een ode aan de intense kortstondige romantiek, maar ook als een pleidooi voor meer loyaliteit.

Dettie

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #28041 door marjo
Ik had dit inderdaad meegekregen. Ik twijfel..zal ik het lezen? Een tweede kans? Of laat ik het zitten..

Tijd voor maken pagina: 0.418 seconden