- Ontvangen bedankjes 0
Willeke schreef : Ik had nog wel een paar vragen over dit boek,
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de opdracht voorin
"Oh sister am I not a brother to you
and one deserving of affection"
Ik zag het als een verwijzing dat Tommy zich tekort voelde schieten naar Siri.
Maar in welk opzicht?
Hij voelde zich wel enorm verantwoordelijk voor haar en de tweeling.
En wist hij bijvoorbeeld ook van de relatie tussen Siri en Jim?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Willeke schreef : >>>Het is een heel mooi boek maar ook heel triest vind ik. Ik word er een beetje somber van.
Wat een ellende in dat gezin, die eenzame kinderen, vooral Tommy.
Heel schreinend vond ik de opmerking dat Tommy en Jim heel lang dachten dat iedereen maar één ouder had.
Gek he, dat gevoel heb ik ondanks alle treurige gebeurtenissen helemaal niet zo.
toen ik het boek in mijn boekwinkel aan stond te prijzen zei de verkoopster precies hetzelfde, dat het zo'n triest boek was.
Bij mij is op de een of andere manier vooral het verhaal van de vriendschap blijven hangen.
Dettie schreef :
Ik denk ook dat het die scène was waarom Jimmy doordraait. Hij is de enige die weet of het wel of geen opzet was.
Vlak daarna wordt hij opgenomen. Hij heeft mogelijk zijn beste vriend laten barsten, tenminste hij is bang dat Tommy dat mogelijk denkt. Ook met die munt gooien, hij provoceert Tommy.
'Munt' zei hij.
We stonden doodstil elkaar aan te kijken, met maar een paar meter tussen ons, ik wijk niet, dacht ik. Maar hij hield mijn blik vast. Zijn ogen glinsterden. Triomfantelijk, dacht ik. Dit was wat hij wilde dacht ik. Zo wil hij het hebben.
'Oké,' zei ik, 'best', en ik draaide me om en liep naar de uitgang[...]
Mogelijk verwacht hij dat Tommy gaat protesteren, hij wil zien wat Tommy doet, maar Tommy laat zich niet vangen en zegt oké.
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen