Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jonas Karlsson - De kamer

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57486 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer
De kamer vertelt het bijzondere verhaal van een wereldvreemde man die maar niet begrijpt hoe bot hij zich gedraagt. Björn gedijt niet in de drukke kantoortuin en kijkt neer op zijn collega’s. Zelf is hij ervan overtuigd dat hij zich keurig gedraagt maar in werkelijkheid steekt hij zijn minachting niet onder stoelen of banken.

Dit heb ik niet zo meegekregen of ik weet het niet meer Annemarie.

Hij is niet sociaal. dat klopt wel (geen a-sociaal, dat is weer wat anders)

Ik heb niet in mijn hoofd zitten dat hij zich bot gedraagt, alleen in zijn eigen gedachten is hij bot dacht ik.

Tenzij je het terugduwen van de mappen en papieren bot vindt. Bedoelde je dat? vertel, vertel...

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57488 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer
Hij gedraagt zich ook bot hoor. Zo geeft hij soms helemaal geen antwoord als mensen hem wat vragen. Of als hij wat zegt en iemand reageert van "echt waar?" dan zegt hij "ja, dat zei ik toch net!". Zo zijn er meer dingen. Ik vind hem behoorlijk bot.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57489 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer
Dat weet ik niet meer, kennelijk stoorde het me niet, ik heb meer iemand onthouden die heel erg in zijn hoofd 'praat' dan hardop dingen zegt.

Hij heeft toch vaak helemaal niet door dat ze tegen hem praten, dacht ik?

Dettie

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57491 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer
Volgens mij had hij dat wel door maar snapte hij de bedoeling er niet altijd van. Mensen wilden hem leren kennen en een praatje met hem maken maar daar kon hij niet mee omgaan. Zijn collega's bejegenden hem in eerste instantie heel vriendelijk maar het lukte hem niet om daar leuk op in te gaan. Soms zei hij dan maar helemaal niets of hij zei iets heel onaardigs of vreemds.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61705 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer
‘Dat komt waarschijnlijk doordat jullie je aan me ergeren. Dat is niet zo vreemd; creatieve mensen ontmoeten altijd tegenstand. Het is heel natuurlijk dat eenvoudigere mensen bang zijn voor experts.’

Dit kwam op mij ook best bot over. :shock:

Wat een geweldig boek! Mooie persiflage op ambtenarij, arbeidsethiek en kantoorgedrag. En een pleidooi om ieder mens in zijn waarde te laten, ook al vertoont hij abnormaal gedrag, zolang hij met dit gedrag een ander geen kwaad doet. Laat ieder zijn talent kunnen gebruiken. Wat stond er in dit geval tegenover? Het gebruik van dat "kamertje". So what? Ze hadden er een goede werknemer aan gehad.

Wat me opviel was dat deze wereldvreemde Björn met zijn rechtlijnige denken ook hier en daar gelijk had. Wanneer hij b.v. naar de dokter wordt gestuurd en hij wordt binnengeroepen, zit de dokter op zijn computer te staren en ziet zijn patiënt, ook na enig gekuch van die zijde, niet staan. Björn die er toch al niet naar toe wilde, draait zich om, om weer te vertrekken. Dan pas kijkt de dokter eindelijk op en begroet hem. Dat is toch eigenlijk onbeschoft gedrag?

En je dossiers op het bureau van je collega dumpen, omdat het op je eigen bureau zo'n rotzooi is, terwijl je weet dat je collega een pietje precies is, is ook tamelijk asociaal.

11 jaren 10 maanden geleden #61708 door
Beantwoord door in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer
Klinkt als een interessant boek. Björn lijkt me een beetje autistisch. Wat is er nu fijner dan een kamertje voor jezelf, waar je ongestoord je werk kunt doen?

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden