‘Dat komt waarschijnlijk doordat jullie je aan me ergeren. Dat is niet zo vreemd; creatieve mensen ontmoeten altijd tegenstand. Het is heel natuurlijk dat eenvoudigere mensen bang zijn voor experts.’
Dit kwam op mij ook best bot over. :shock:
Wat een geweldig boek! Mooie persiflage op ambtenarij, arbeidsethiek en kantoorgedrag. En een pleidooi om ieder mens in zijn waarde te laten, ook al vertoont hij abnormaal gedrag, zolang hij met dit gedrag een ander geen kwaad doet. Laat ieder zijn talent kunnen gebruiken. Wat stond er in dit geval tegenover? Het gebruik van dat "kamertje". So what? Ze hadden er een goede werknemer aan gehad.
Wat me opviel was dat deze wereldvreemde Björn met zijn rechtlijnige denken ook hier en daar gelijk had. Wanneer hij b.v. naar de dokter wordt gestuurd en hij wordt binnengeroepen, zit de dokter op zijn computer te staren en ziet zijn patiënt, ook na enig gekuch van die zijde, niet staan. Björn die er toch al niet naar toe wilde, draait zich om, om weer te vertrekken. Dan pas kijkt de dokter eindelijk op en begroet hem. Dat is toch eigenlijk onbeschoft gedrag?
En je dossiers op het bureau van je collega dumpen, omdat het op je eigen bureau zo'n rotzooi is, terwijl je weet dat je collega een pietje precies is, is ook tamelijk asociaal.