Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jonas Karlsson - De kamer

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62180 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer
Ik heb het laatste hoofdstuk herlezen en ik vind het juist heel sterk. Het past juist heel goed bij het boek en de ontwikkelingen die de hoofdpersoon doormaakt. Als ik er teveel over vertel verraad ik teveel voor Renate dus dat doe ik nog maar niet.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62181 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer

Annemarie schreef : Ik heb het laatste hoofdstuk herlezen en ik vind het juist heel sterk. Het past juist heel goed bij het boek en de ontwikkelingen die de hoofdpersoon doormaakt. Als ik er teveel over vertel verraad ik teveel voor Renate dus dat doe ik nog maar niet.

Bedankt, want ik wil het boek beslist nog lezen.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62184 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer

Annemarie schreef : Ik heb het laatste hoofdstuk herlezen en ik vind het juist heel sterk. Het past juist heel goed bij het boek en de ontwikkelingen die de hoofdpersoon doormaakt. Als ik er teveel over vertel verraad ik teveel voor Renate dus dat doe ik nog maar niet.

Helemaal mee eens.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62625 door dettie
Ik heb het boek inmiddels uit. De afloop is vreemd, maar past inderdaad wel in het verhaal. De hoofdfiguur doet in eerste instantie een beetje denken aan een jongen met wie ik vroeger gewerkt heb. Die vond zichzelf ook zo geweldig en riep regelmatig dat hij nooit fouten maakte, als er iets in zijn deel van het archief op de verkeerde plaats was opgeruimd en daar iets van gezegd werd.

Later moest ik aan iemand denken, die ik maar heel kort op de afdeling heb gezien. Het was een vrouw die kennelijk in een inrichting had gezeten en nu weer terug was op haar werk. Er hing een vogelmarionet aan het plafond en volgens haar moest het ding weg, omdat ze erdoor afgeluisterd werd. Na dit incident heb ik haar niet meer gezien. Ik belandde later zelf wegens psychische klachten in de ziektewet.

Het enige wat ik me bij het boek afvroeg of men later inderdaad zo vreselijk tevreden was over zijn werk, toen hij dat na werktijd ging doen, of dat dat zich ook alleen maar in z'n hoofd afspeelde.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62629 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jonas Karlsson - De kamer

Renate schreef : Het enige wat ik me bij het boek afvroeg of men later inderdaad zo vreselijk tevreden was over zijn werk, toen hij dat na werktijd ging doen, of dat dat zich ook alleen maar in z'n hoofd afspeelde.

Ik vermoed zelf dat hij zijn werk best naar tevredenheid van zijn werkgevers heeft gedaan maar of hij nu echt zo geweldig was en zo uitblonk... ik weet het niet. Alles wat hij meemaakte, beleefde hij immers anders dan zijn omgeving.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62631 door dettie

Annemarie schreef : Het enige wat ik me bij het boek afvroeg of men later inderdaad zo vreselijk tevreden was over zijn werk, toen hij dat na werktijd ging doen, of dat dat zich ook alleen maar in z'n hoofd afspeelde.

Ik vermoed zelf dat hij zijn werk best naar tevredenheid van zijn werkgevers heeft gedaan maar of hij nu echt zo geweldig was en zo uitblonk... ik weet het niet. Alles wat hij meemaakte, beleefde hij immers anders dan zijn omgeving.
Daar heb ik ook wel m'n twijfels over, gezien het feit dat ik de indruk krijg dat men hem aan het eind van het boek toch komt halen, om hem op te nemen.

Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden