Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Grégoire Delacourt - De lijst van al mijn wensen

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51521 door WilV
Já, het verhaal, en de gedachte erachter. Maar vooral de manier waarop het gewone leven beschreven wordt, met alle pieken en dalen die daarbij horen, maar niet op een karikaturale manier.

Verder denk ik omdat het wel een boodschap heeft, maar dat het niet (vond ik) moralistisch is.

En ik vond het gewoon een lief boekje. Al is dat vast geen argument.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51525 door dettie
Ja, het is bij mij ook het verhaal. Juist omdat het leven weergegeven wordt zonder opsmuk. Er is geen droomprins, het huwelijkse en gewone leven kent zijn ups en downs en dat erkent Jocelyne maar ze vindt het prima zoals het is. Het is niet die roze wolk van ouders met droomkinderen zoals zo vaak gesuggereerd wordt dat het zo moet zijn. Maar het is het leven zoals het vaak bij iedereen werkelijk is. Bij het ene gezin gebeurt dit, bij het andere dat. En iedereen probeert er wat van te maken.

Dat gewone leven wordt zelden beschreven, en zo goed beschreven, als in dit boek.

Ook de wending in het verhaal vind ik goed, volkomen onverwacht ook.

Dettie

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51528 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Grégoire Delacourt - De lijst van al mijn wensen
Ik heb het boek deze week binnengekregen; ga er binnenkort in beginnen.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51530 door WilV
ah leuk, ben benieuwd wat jij vindt.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51591 door marjo
Eerlijk gezegd ben ik blij dat het geen recensieboek is voor mij. Ik weet niet goed wat ik er mee moet. Een verhaal, leuk, verrassend wel, maar verder?

Lees meer: www.leestafel.info/gregoire-delacourt

Lees meer
13 jaren 2 maanden geleden #51954 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Grégoire Delacourt - De lijst van al mijn wensen
En mijn recensie is naar Dettie gestuurd. Ik vond het een erg mooi boek, met veel plezier gelezen.

Joanazinha

Tijd voor maken pagina: 0.550 seconden