Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Erik Menkveld: Het grote zwijgen (samenleesb feb/maart 2012)

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44981 door WilV
>>>Ik las ook dat Vermeulen in het echt met dochter Thea Diepenbrock getrouwd is nadat zijn eerste vrouw was overleden.

Wat een raar idee. De man was natuurlijk vrij om te trouwen met wie hij wilde, maar gezien het verhaal waar ik net uit kom, zijn relatie met haar moeder, en het kleine meisje wat zij in het boek nog was moest ik even kijken of ik het wel goed las.

Ik zag wel dat er bij de bronnen een boek brieven aan Thea Diepenbrock stond, dat kon ik al niet plaatsen, maar nu begrijp ik het.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44982 door dettie
Ja het is fictie hè, gebaseerd of Diepenbrock en Vermeulen maar of die Vermeulen werkelijk en verhouding had met haar moeder is maar de vraag. Ik denk dat dat gewoon fantasie van die schrijver is.

Dettie

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44985 door WilV
O ja, dat kan natuurlijk ook nog. Het is zo meeslepend geschreven dat ik dat maar gewoon aan nam.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44986 door marjo
De kracht van een goede schrijver!!

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44987 door WilV
Ja precies, dat wilde ik net zeggen...hij schrijft te goed!!!

Dank je wel voor de tip Marjo, ik denk niet dat dit boek anders op mijn pad was gekomen, en ik had het niet graag willen missen.

Lees meer
14 jaren 1 week geleden #46172 door marjo
Gisteren bij de interviews in de Kunstkerk te Dordrecht had Menkveld de cd's bij zich. Een boxje van Diepenbrock en een cd van Vermeulen.

Had ik nu nog even dit item gelezen dan had ik kunnen vragen wat hij zelf vond van die flaptekst. Helaas..

Het is ook niet ter sprake gekomen. Het prettige van Arjan Peters vind ik dat zijn vragen niet gaan over de inhoud van de boeken. Dat lees je zelf maar...

Overigens: stemmen op een van de drie genomineerden kan nog tot eind augustus!! Doen!!!

www.academicaliteratuurprijs.nl/index.ph...ing-boeken-2012.html

Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden