Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Louis de Bernières - Kapitein Corelli's mandoline (samenleeboek april 2004)

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #127 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ja, het stond op internet, daar had ik het ook gevonden. Het tweede artikel niet trouwens.

Ik hen overigens al veel eerder over dit boek gehoord, maar de titel sprak me helemaal niet aan. Een boek over een kapitein met een mandoline??? Dus heeft het tot de leeskring geduurd voor ik het las.

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #134 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja ik wilde er ook nooit aan, aan dit boek net als Life of Pi, dat leek me ook niets. Life of Pi ben ik door Leesster gaan lezen en dit boek ook door de leeskring. Ik had ze beiden niet willen missen!!

Dat is ook het leuke van de leeskring/leestafel. Je leest dan ook eens boeken die je normaalgesproken nooit zou lezen!

Groetjes

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #154 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Hallo Corelli-lezers,

Ik heb het boek ondertussen uitgeleend aan mijn zus en die is laaiend enthousiast. Een vriendin zit al te popelen om het op haar beurt te lezen (zal ik wel de boete in de bib betalen, ha). Zo zie je maar wat een uitwerking verhalen over een boek hebben. En dit allemaal dankzij leestafel!

Groetjes. Tiba
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #155 door dettie
Ik heb het boek hier Tiba, ik kan het je ook opsturen als je dat wilt.

Ik ben nog steeds aan het denken over dit boek. Ik vond het stuk over de Duce ook zo goed, dat hij eigenlijk alsof hij een god was werd besproken. Alles werd ook met hoofdletters geschreven net als bij God. Ik bedoel dus. .

... zei Hij. dacht Hij enz.

Bernadet

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #163 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
De stukken over de Duce zijn inderdaad schitterend. Hierdoor wordt nog maar eens duidelijk hoe willekeurig dictatuur te werk gaat.

Eigenlijk is dit een boek om 2 keer te lezen, kwestie van de geschiedenis beter te doorgronden.

Groetjes. Tiba.

P.S. Het boek opsturen is niet nodig Bernadet, ik vraag het wel even terug aan mijn zus, want die heeft het al uit. Wel heel attent van jou. Dank.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
22 jaren 1 maand geleden #164 door dettie
ja tiba, ik zat ook al te denken om sommige stukken nog een keer te lezen. Dat van de Duce en dat stuk van Carlo om het even beter tot me door te laten dringen.

Groetjes

Bernadet

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden