Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kerstin Ekman - Wolfshuid (samenleesboek okt/nov 2010)

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35304 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht
Ik zit een beetje met gemengde gevoelens bij het begin van het boek. Ik heb absoluut geen bezwaren tegen flash-backs en flash-forwards, maar ik vind het wel een beetje te veel van het goede de eerste bladzijden. Het is bijna een continue wissel tussen heden en verleden. Mij zal dit niet stoppen, maar ik kan mij inbeelden dat zo'n techniek wel een aantal lezers afschrikt.

Lezer100

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt doorLezer100.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35316 door annelies1962
Beantwoord door annelies1962 in topic Re: bericht
Dat dacht ik inderdaad ook.

Heb nog niet zo heel veel boeken gelezen, zeker niet met flash-backs en flash-forwards. Ben nu ongeveer op de helft en ze komen geregeld voor.

Ik ga het wel uitlezen, het schrikt niet echt af. Ik vind het verder een fijn boek om te lezen. Ik zit er echt in......

<t></t>
Laatst bewerkt doorannelies1962.

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35615 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Deze weken “Wolfshuid” uitgelezen..

Ik heb er voor mijn doen vrij lang over gedaan, en ik vond hetn iet altijd een makkelijk boek.

Dat kan voor een deel aan mij hebben gelegen, en ik denk ook wel voor een deel aan het boek.

De terug en vooruitblikken waren me niet altijd ineens duidelijk, ik moest soms echt even goed kijken wáár en bij wie ik beland was, en in welke tijd ik zat.

Ergens halverwege gaat een deel van het verhaal ineens over de vader van Trond Halvorsen, en ook daar moest ik even goed opletten. Het middenstuk vond ik niet het makkelijkste deel wat Dat betreft.

Maar toch, maar toch..

Het begin, en dan met name de komst en het werk van Hillevi in Svartvattnet, en dan met name de bevalling bij Lubben maakte grote indruk.

En ook de prachtige beschrijvingen van de bossen, de sparren, de sfeer, paarden in de mist en sparren die zo groot zijn dat je er in de regen kunt overnachten. Romantisch nog wel.

De taal is mooi, poëtisch zelfs af en toe,

En de worsteling van Hillevei, met name met de nasleep van die nacht bij Lubbe die haar eigenlijk haar hele leven blijft achtervolgen is ook mooi beschreven.

Ik moest dus mijn best doen voor dit boek, in ieder geval af en toe, maar ik vond het wel de moeite waard.

Hoe gaat het met de lezers voor mij trouwens, Annelies en lezer 100, hebben jullie het al uit?

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35617 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Dit boek was, helaas, nog niet verkrijgbaar in onze bieb.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35620 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb het dus uit, zal ik het je opsturen Irene?

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35624 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht

WilV schreef : Hoe gaat het met de lezers voor mij trouwens, Annelies en lezer 100, hebben jullie het al uit?

Willeke

Ik ben een beetje blijven steken rond blz. 70. Ben het wel met je eens dat de beschrijvingen van het landschap prachtig zijn.

Lezer100

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt doorLezer100.

Tijd voor maken pagina: 0.476 seconden