Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kerstin Ekman - Wolfshuid (samenleesboek okt/nov 2010)

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35241 door dettie
In de koude winter van 1916 is de jonge vroedvrouw Hillevi Klarin op weg van Uppsala naar Svartvattnet, in het noorden van Zweden, waar zij een nieuwe baan heeft geaccepteerd. Ze weet niet wat haar te wachten staat - nog niet.

Het bestaan in Svartvattnet, afgezonderd van de rest van de wereld, is veel zwaarder dan ze kon vermoeden. Daar, in de uitgestrekte bossen, geldt het recht van de sterkste. Vrouwen en kinderen worden er misbruikt en mishandeld.

De relatie met haar geheime verloofde Edvard houdt geen stand als Hillevi Trond Halvorsen ontmoet, met wie zij een relatie begint. Samen adopteren ze Risten, een weesmeisje uit Lapland dat duizend-en-één verhalen kent over de dieren van het woud en de mensen die er lang geleden woonden. Ze vormt zo het verband tussen de levenden en de doden.

Alvast een item geopend.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35245 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Ik heb dit boek lang geleden gelezen en ik weet nog dat ik het mooi vond. Echt zo'n boek om helemaal in weg te duiken.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35248 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Voor wie het niet te pakken kan krijgen en toch mee wil lezen,...mijn exemplaar komt binnekort en ik stuur het met liefde door.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35255 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht
Ik begin er op het einde van de week aan, na een korter verhaal van haar ("De Hond"), dat ik gelijk mee uit de bib gebracht heb.

Lezer100

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt doorLezer100.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35291 door annelies1962
Beantwoord door annelies1962 in topic Re: bericht
:D Ik heb het boek ook gehaald bij de bieb.

Dus ik ga meelezen.

Weet niet wat verder de bedoeling is?

Heb nog niet zoveel kennis van schrijvers, begin pas weer terug te lezen na jaren :D

<t></t>
Laatst bewerkt doorannelies1962.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35296 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hallo Annelies,

We kiezen om de twee maanden samen een boek dat we dan gaan lezen. Voor de maanden oktober/november is het dus dit boek van Ekman geworden. Als mensen het gelezen hebben dan zeggen ze hier op het forum wat ze er van vinden en soms ontstaat er een flinke discussie en soms is iedereen het met elkaar eens en is de discussie maar kort.

Niets moet maar het is wel leuker als meerdere mensen meelezen dus ik ben blij dat je het boek uit de bieb gehaald hebt.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.557 seconden