- Ontvangen bedankjes 0
WilV schreef : Deze weken “Wolfshuid” uitgelezen..
Ik heb er voor mijn doen vrij lang over gedaan, en ik vond hetn iet altijd een makkelijk boek.
Dat kan voor een deel aan mij hebben gelegen, en ik denk ook wel voor een deel aan het boek.
De terug en vooruitblikken waren me niet altijd ineens duidelijk, ik moest soms echt even goed kijken wáár en bij wie ik beland was, en in welke tijd ik zat.
Ergens halverwege gaat een deel van het verhaal ineens over de vader van Trond Halvorsen, en ook daar moest ik even goed opletten. Het middenstuk vond ik niet het makkelijkste deel wat Dat betreft.
Maar toch, maar toch..
Het begin, en dan met name de komst en het werk van Hillevi in Svartvattnet, en dan met name de bevalling bij Lubben maakte grote indruk.
En ook de prachtige beschrijvingen van de bossen, de sparren, de sfeer, paarden in de mist en sparren die zo groot zijn dat je er in de regen kunt overnachten. Romantisch nog wel.
De taal is mooi, poëtisch zelfs af en toe,
En de worsteling van Hillevei, met name met de nasleep van die nacht bij Lubbe die haar eigenlijk haar hele leven blijft achtervolgen is ook mooi beschreven.
Ik moest dus mijn best doen voor dit boek, in ieder geval af en toe, maar ik vond het wel de moeite waard.
Hoe gaat het met de lezers voor mij trouwens, Annelies en lezer 100, hebben jullie het al uit?
Groetjes
Willeke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb het ook uit.
Ik was ook af en toe de draad kwijt. Vond het verder wel een heel mooi boek, de beschrijving van hoe het leven daar was vond ik heel goed. Ook de karakterbeschrijvingen van sommige personen.
Ik moest met het lezen van dit boek geen afleiding hebben om het goed te kunnen blijven volgen.
Ik ben ook blijven steken. Een stukje verder. Ik vind het verhaal van Holevi wel aardig, maar niet genoeg om door te lezen.
Het boeit niet genoeg om door te lezen.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen