Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Katrhyn Stockett - Een keukenmeidenroman

Lees meer
16 jaren 4 weken geleden #33659 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
De vraag is dan of de schrijfster dat wel kàn vertellen. Hoe kan je zoiets invoelen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 4 weken geleden #33664 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou... ik denk zeker dat je dat kunt invoelen. Als je al ziet hoe mensen op zwarten reageren zoals bijv. door natellen van tafelzilver en die aparte toiletten, zo minachtend, dan is het wel voor te stellen hoe bang de hulpen zullen zijn als ze hun mond open trekken. Ze zijn niets in de ogen van de blanken.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 3 weken geleden #33670 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat zie je, en dat kun je bedenken met je verstand. Maar wij blanken zijn niet opgegroeid in die wereld, en voelen niet wat zij voelen. Je kan het benaderen, maar meer niet.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34026 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Ik heb het boek nu ook in huis. Ben erg benieuwd!

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34090 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Prachtig verhaal. In een ruk uitgelezen (en dat is lang geleden, zo 'n dikke pil!).

Een boek dat je leest met een lach en een traan, ontroert en verbijsterd, met personages die je lief gaat krijgen en je niet wilt ontmoeten...Kortom een verhaal dat boeit, toegankelijk geschreven is en heerlijk wegleest.

Het einde vond ik, in tegenstelling met het complete verhaal, wat tegenvallen; een beetje afgeraffeld alsof de auteur er niet echt raad mee wist.

Al met al een zeer geslaagd debuut, ik ben benieuwd naar een volgende roman van deze schrijfster.

irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36538 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ja, mijn mening is natuurlijk niet anders dan die van iedereen. Prachtig boek, in één ruk uitgelezen.

Ik vond niet dat Hillie niet goed genoeg beschreven werd. Hillie was net als Celia en Elizabeth één van de "randfiguren". Slechter van karakter, maar daarom hoeft ze nog niet uitgebreider beschreven te worden.

Wat mij betreft had de titel beter "De dienstmeid" kunnen zijn. In de tijd waarin het boek speelt, heette die in Nederland nog geen "Hulp".
Laatst bewerkt doorberdine.

Tijd voor maken pagina: 0.509 seconden