Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ellen Heijmerikx - Blinde wereld (debuut)

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30531 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nou, weet je dat ik al een hele middag aan het zoeken ben naar een knipsel dat ik dacht te hebben? Helemaal geen erg in dat jij dit boek al gelezen had, en dat ik daarom dacht dat ik 'iets' moest hebben!

Raadsel opgelost, want ik kon natuurlijk niets vinden!

Maar je had het wel door: ik vind het onderwerp niks. Ik wil helemaal niet zo'n verhaal lezen over een geloofsgemeente en iemand die dat niet wil. Als het dus geen debuut geweest was, had ik niet doorgelezen. En nu ik dat wel gedaan heb, heb ik ontdekt dat deze schrijfster toch wel wat in haar mars heeft.

Goed geschreven, niet interessant verhaal. Zo goed?

(Hoef ik dit trouwens niet meer te melden bij de uitgever??)
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30533 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee je hoeft het niet meer te melden bij de uitgever, mag wel maar hoeft niet, ik heb mijn verslag al gemeld.

Goed geschreven, niet interessant verhaal. Zo goed?

Nee niet goed! :D

Goed geschreven, wel interessant verhaal maar niet voor jou.

Ik ben gelovig opgevoed en herken wel enkele dingen. Ik moest elke dag naar de kerk voor schooltijd en zondags natuurlijk ook. Als je op zondag mee mocht met een vriendinnetje naar het strand dan zei m'n moeder nee want... we moesten eerst naar de kerk. Later kwamen de zaterdagdiensten maar die waren niet echt volgens m'n moeder. We moesten dus op zondag naar de kerk. Soms twee keer, naar de 'gewone' mis en Het Lof (dat was 's middags)

Zo streng als de vrouw in dit boek was het gelukkig bij ons allemaal niet. Maar echt vrij en losjes ook niet zoals zo vaak van het katholieke geloof gezegd wordt.

Ik vond het wel interessant om te lezen eigenlijk. Vond je 'Knielen op een bed violen' ook niets? Dat was mogelijk nóg strenger dan wat in dit boek beschreven wordt.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30607 door dettie
Het is wel opvallend, na het succes van Knielen... van Siebelink staan de boeken over religie in de belangstelling.

Sneeuweieren was toch ook wel erg geloofgericht en nu is Blinde wereld weer genomineerd voor de longlist.

Dat bedacht ik me ineens en meld het maar gelijk. (jullie blij)

Dettie

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30609 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht

Het is wel opvallend, na het succes van Knielen... van Siebelink staan de boeken over religie in de belangstelling.

Sneeuweieren was toch ook wel erg geloofgericht en nu is Blinde wereld weer genomineerd voor de longlist.

Misschien hoort in dit rijtje ook Arjan Visser met De laatste dagen thuis? Weer een andere invalshoek om geloof-uitwassen neer te zetten.

Librije.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30615 door dettie
ja die ook Librije! Dat boek van Arjan Visser heb ik niet gelezen maar je hebt gelijk.

Dettie

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30616 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik vond Siebelink dus ook vreselijk! Daar kon de schrijfstijl me niet eens bekoren, dus niet uitgelezen.

Arjan Visser vind ik toch heel anders, al is de kern natuurlijk wel dezelfde. En ook Sneeuweieren is anders, daar is het meer een zijpad.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden