Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leon de Winter: Het recht op terugkeer (samenleesboek juni '09)

Lees meer
17 jaren 1 maand geleden #28502 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

WilV schreef : Pfff…wat een duizelingwekkend boek.

Het boek wordt erg gekleurd door het wereldbeeld en de politieke opvattingen van de schrijver. Dat is nogal eenzijdig. Maar dat vond ik niet zo erg, omdat het mij daardoor dwingt tegenargumenten te verwoorden, of op zijn minst te bedenken wat ik van zijn standpunten vind.

Het verhaal is wel goed geschreven, ik wilde vooral tóch steeds weten hoe het verder ging, en dat maakte dat ik het toch wel met plezier gelezen heb.

Wil

Duizelingwekkend. Mooi verwoordt Willeke!

Toen ik aan het boek begon, kon ik het niet meer wegleggen. Zo werd ik gepakt en meegezogen door het verhaal. Ondanks het feit dat een gedeelte van het boek zich in de toekomst afspeelt. Want daar houd ik eigenlijk niet van...

Het boek draagt duidelijk de pro - Israelische - preoccupatie van Leon de Winter. Natuurlijk verwijst de titel naar de Palestijnen, hun recht op terugkeer. Maar in dit boek gaat het vooral over de terugkeer van het verloren gewaande kind.

Ik vind het een verdienste van de schrijver dat het verhaal je dwingt om een eigen standpunt ten aanzien van de Israelische - Palestijnse kwestie in te nemen.

Tja, het plot is erg onwaarschijnlijk. En het aantal toevalligheden is wel erg groot. Maar desondanks vind ik Het recht op terugkeer een fascinerende en meeslepende en zeer vlot geschreven roman.

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 1 maand geleden #28503 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Mag ik heel brutaal zijn? Kan ik het boek van iemand lenen?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 1 maand geleden #28504 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb hem helaas te leen.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 1 maand geleden #28505 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Tja, het plot is erg onwaarschijnlijk. En het aantal toevalligheden is wel erg groot

Ja het einde is wel heel onwaarschijnlijk, niet zo zeer de ontknoping op zich, die hing al een tijdje in de lucht, maar wel alle toevalligheden en bijna kunstgrepen die leiden tot die ontknoping.

Daar stoorde die hele nummeriek me ook voor het eerst. Tot die tijd spelde dat vooral in het hoofd van een verwarde man, maar nu is het ineens een bruikbaar instrument waarmee de datum zomaar voorspeld kan worden, en dat klopt dan ook gewoon.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 1 maand geleden #28508 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

Dettie schreef : Mag ik heel brutaal zijn? Kan ik het boek van iemand lenen?

Dettie

Zal ik je mijn boek opsturen Dettie?

Groeten,

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
17 jaren 1 maand geleden #28509 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: bericht
Boeiend debat.

mira
Laatst bewerkt doormira.

Tijd voor maken pagina: 0.518 seconden