Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leon de Winter: Het recht op terugkeer (samenleesboek juni '09)

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29051 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik ben nog steeds bezig in dit boek. Op een of andere manier voel ik steeds weerstand om het verder te lezen hoewel het toch boeiend is. Waarom die weerstand er is kan ik dus niet echt verklaren.

Wordt weer vervolgd...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29058 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Kun je wel aangeven of het de manier van schrijven is, of het verhaal?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29088 door Isabellafool
Beantwoord door Isabellafool in topic Het recht op terugkeer van Leon de Winter
Ik heb het enkele maanden geleden gelezen. Was er wel van onder de indruk. Het boek boeide me van het begin tot het einde. De pure menselijkheid, problemen van deze tijd, intermenselijke relaties, geschiedkundige aanhalingen hebben ervoor gezorgd dat ik het boek in één keer uitgelezen heb.
Laatst bewerkt doorIsabellafool.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29112 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Welkom op het forum Isabellafool!

En wat leuk dat je ook meteen meldt dat je van het boek Het recht op terugkeer genoten hebt!

Ik vond het ook een fantastisch boek; èn actueel, èn psychologisch, èn een stukje geschiedenis èn heel spannend! Veel literatuurliefhebbers in mijn omgeving zijn enthousiast over dit boek. Maar hier op de leestafelsite is er tot nu toe maar weinig respons op dit boek...

Heb jij nog meer van Leon de Winter gelezen?

Groeten,

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29136 door dettie
Ik ben er nog steeds in bezig maar ik lees het in stukjes. Ik vind het een enorm aangrijpend verhaal.

Die man op zoek naar Bennie, helemaal daas, doorgedraaid en dan ontdekken wat Bennie moet zijn overkomen. Het is zo veel, het gaat zo snel. Ik moet steeds stukken eerst tot me door laten dringen en dan kan ik pas weer verder. Ik vind het wel een schitterend boek.

Dettie

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29275 door dettie
En op de laatste dag van de maand eindelijk uitgelezen.

Ik vind het een erg indrukwekkend boek. Wel een boek waar zoveel (teveel?) in gebeurt dat je af en toe de draad kwijt raakt.

Op het laatst vond ik het steeds meer een thriller worden, met dat vertrek naar Rusland. Dat vond ik een beetje James Bond achtig worden.

Het blinde en dove jongetje... stond hij symbool voor de toestand in Israël? Doof en blind zijn voor alles?

De vader Harold vond ik in feite het meest indrukwekkend. Zijn keiharde standpunten. Kwaad met kwaad vergelden en niet pleiten voor vrede. Die vader had eerder de 'recht van de sterkste' principes.

Over de titel ben ik nog aan het nadenken. Recht op terugkeer van Bennie? Recht op terugkeer van de Palesteinen? of de joden?

En dan Israël zelf... alleen Tel Aviv bestaat nog. Doemdenken van De Winter denk ik. Ik vraag me af of joodse mensen inderdaad zo ver zullen gaan, zichzelf opblazen in Israël, niet uit wanhoop voor de staat maar uit haat. Na alle beproevingen die ze doorstaan hebben... het lijkt me sterk maar ja, alles kan in een boek.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden