Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse bol

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31326 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Mag ik ook nog een duit in het zakske doen ;) :

Ook ik heb maar èèn boek van Verhulst gelezen: Mevrouw Verona daalt de heuvel af. Dat vond ik zo mooi, zo poëtisch en ontroerend, dat ik voorlopig niets anders van hem wil lezen.

En wel omdat wat ik hier allemaal lees over de andere boeken me het ergste doet vrezen. Misschien dat ik later, veel later, nog eens De helaasheid der dingen zal proberen.

Ik wil alleen maar zeggen: Petra: probeer gerust eens Mevrouw Verona. Je zult blij verrast zijn. :)

Blijft staan dat het knap is in zulke uitersten te kunnen schrijven.

Librije.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31327 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Mevrouw Verona was samen met Problemski hotel (wat ik nog beter vond) goed te lezen. Maar ook mevrouw Verona vond ik geen topper (sorry Librije)

De andere boeken van Verhulst (De helaasheid der dingen en dit boek) vond ik niets. Maar zijn boeken zijn inderdaad heel verschillend.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73588 door robbedvs
Ik vind dit een redelijk boek. Het boek is niet te vergelijken met andere boeken vermits het geen echte personages bevat en de geschiedenis van de mens beschrijft i.p.v. een verhaal. Dit maakte het eerst wel amusant. Alleen werd ik dit naar het einde toe wel een beetje beu. Er gebeurde niet genoeg meer om mijn aandacht bij te houden. Ik vind het wel fijn dat het boek een cynisch kantje heeft, alleen werd ik dit naarmate het einde naderde ook een beetje beu. Ik vond dat het boek echt pessimistisch werd en ik vind dat je eerder optimistisch naar de wereld moet kijken. Oke, ik kan hier de humor wel van inzien. Alleen moet men niet overdrijven.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden