Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse bol

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31184 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Als het alleen maar een satire was! Het is daarnaast pure realiteit. Ik werd er niet goed van, de dingen die de mensen elkaar aandeden en ongetwijfeld nog doen. Al dat gemartel, puur voor het plezier.

Er zat geen positief woord in het boek en ik las het ook niet tussen de regels. Geen sprankje hoop. Ook al realiteit....
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31185 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Natuurlijk is de realiteit zo, maar daar kan je niet bij stil staan. Het staat dagelijks in de krant, lees je die ook niet of alleen met schrik en beven?

Ook als je dit boek leest: denk niet verder dan de letters, en dan?

Leef zoals je denkt dat goed is..meer kan je niet doen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31186 door berdine
Nou Marjo, op de manier waarop hij al die martelingen beschrijft, beschrijft de krant het niet. En inderdaad als iets al te erg is, als ik dat aan voel komen, dan lees ik niet of niet verder. Daar heb ik alleen mijzelf mee. Je kunt het "kop in het zand steken" noemen, maar niemand wordt er beter van als ik mij ellendig ga voelen.

Ik kan er met de beste wil van de wereld niet zomaar overheen lezen. Ik sta zeker stil bij wat hij schrijft!

Daarom kon ik het ook alleen maar gedoseerd lezen. :cry:

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31187 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Een stuk van dit verhaal van Verhulst werd door iemand die een lezing gaf over evolutieleer (taal en bewustzijn) voorgelezen. (Mr. Dettie luisterde daarnaar) Ik merkte dat ik me stoorde aan de taal die voorgelezen werd en dacht, het lijkt die (Godverdomse :D ) Verhulst wel. Dat klopte ook nog. Het gedeelte dat voorgelezen werd was ook vrij onsmakelijk op z'n zachts gezegd.

Diegene, Rik Smits, die de lezing gaf had weinig goeds over het boek te zeggen. Ik moet zeggen dat ik de hele lezing een stuk interessanter vond dan het boek van Verhulst.

Ik vond het boek van Verhulst niet veel, eigenlijk een hoop effectbejag en geschop in het rond.

Hier is de lezing te zien en te beluisteren

SG Het Brein : Evolutie van taal en bewustzijn 23-9 Dr. Smits

131.211.194.110/site1/Viewer/?peid=058f6...4d2aba5b0414c20bf1af

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31192 door berdine
Lief dat je die link geeft Dettie, maar ik heb nu even liever niet alweer een stuk uit dat boek! :mrgreen:

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31194 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dat snap ik hoor berdine, het is ook geen prettig stuk om te luisteren (vind ik) maar voor eventueel geïnteresseerden, dan kunnen zij luisteren en kijken.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.535 seconden