Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sophie Zijlstra - Mevrouw Couperus (debuut)

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21273 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
En inderdaad onbegrijpelijk dat het niet genomineerd is.

Ik heb erg van dit boek genoten.

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden - 18 jaren 4 maanden geleden #21368 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Verhaal over de achtergrond van de tijdelijke verlamming van Elisabeth Couperus, de echtgenote van Louis Couperus.

Ze voelt zich niet vervuld, had meer van haar huwelijk verwacht dan Louis haar kan geven. Pas als ze onderkent wat er aan de hand is, kan ze letterlijk weer verder.

Prachtig opgebouwd boek. Overtuigend ook: je voelt hoe overdonderend de waarheid geweest moet zijn. Ik heb het met veel plezier en in een adem uitgelezen. Jammer dat het niet in aanmerking komt voor de debutantenprijs: wat mij betreft zou het zo doorstoten naar de eerste plaats.
Laatst bewerkt 18 jaren 4 maanden geleden doorPetraO..

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21369 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb er een regeltje uitgehaald Petra, de hele clou (de overdonderende waarheid) van het verhaal werd daarin verteld.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21370 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
En mijn oog valt meteen op een afgrijselijke typefout in mijn stukje (vervult mz vervuld)
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21398 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ik heb er een regeltje uitgehaald Petra, de hele clou (de overdonderende waarheid) van het verhaal werd daarin verteld.

Dettie

Ik weet dat jij hier altijd heel streng op let, Dettie. Je hebt bij mij ook wel eens een stuk uit een boekverslag gehaald omdat het teveel zou verraden. Wat ik dan echter niet begrijp is dat er nu recensies van schoolkinderen op de site staan, die werkelijk niets meer te raden overlaten. :?: Waarom mogen zij het wel en wij niet? :? Het is maar een vraag hoor.
Laatst bewerkt doorSarah.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21401 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja daar zat ik ook mee Sarah.

Ik wist ook niet zo goed wat ik er mee aan moest. Normaal gesproken vind ik het erg jammer als de clou verraden wordt.

Ik zit ook bij een schrijversforum en die vinden dat ook zwaar balen als een recensie alles verraadt.

Bij deze boeken heb ik gegoogled en gekeken of er boekverslagen op stonden en bij scholieren.com stonden er veel uitgebreide boekverslagen

zie

www.scholieren.com/boekverslagen/titel/6689 Mark Haddon

www.scholieren.com/boekverslagen/titel/4454 Vera

dus dacht ik, in dit geval moet het maar, de leerlingen zelf vinden het geweldig, dus heb ik het maar zo gelaten.

Ik had ook niet verwacht dat ze zoveel zouden vertellen.

Er komen in totaal 9 recensies.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.508 seconden