Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Manja Croiset - Mijn leven achter onzichtbare tralies

• Manja-Croiset
17 jaren 6 maanden geleden #26806 door Manja-Croiset
Beantwoord door Manja-Croiset in topic Re: bericht
Nee ik zie mezelf nog altijd als woordkunstenaar,maar niet in het boek "mijn leven achter onzichtbare trales",ik vind dat gelden voor alle andere boeken,maar niet voor de autobiografie.

Het spelen met woorden van de "gedichtenbundels"maakt ze tot wat ze zijn en ook al heb ik bij deze ook geen interpunctie interpunctie gebruikt is het totaal anders ( vind Ik)misschien de lezer niet.

Ondanks dat dit ook fragmentjes zijn ,is dit boek een verhaal.

Maar het geeft niet,ik wil best een "kunstenaar"zijn,ik wou alleen maar

aangeven dat het om een ander soort boek gaat dan al mijn andere!

Manja

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

17 jaren 6 maanden geleden #26836 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Het is een verdiend succes van Manja Croiset dat haar boek Mijn leven achter onzichtbare Tralies een tweede druk beleeft. Ik heb vorig jaar het boek gelezen en vond het een belevenis deze heel aparte en ontroerende literatuur te lezen. De twee bijgevoegde CD's lijken me een waardevolle aanvulling; een aantal fragmenten beluisterde ik op YouTube en daaruit bleek dat Manja over een mooie stem en goede voordracht beschikt die de sfeer van het boek mooi weergeven. Ik hoop dat het succes van de tweede druk dat van de eerste gaat verbeteren. De inhoud en de mooi verzorgde uitgave verdienen het en de duidelijke recensie van Jeannette onderstreept dit.

Pieter

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26839 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dit mailtje kreeg Leestafel:

Onderstaande las ik op de flap van het boek en onderschrijf ik volledig.

Dit boek schetst een origineel tijdsbeeld met documentairewaarde, de aparte stijl van schrijven blijkt efficiënt te werken.

Hal Droogleever Fortuijn
Laatst bewerkt doordettie.

• Manja-Croiset
17 jaren 6 maanden geleden #26844 door Manja-Croiset
Beide bovenstaande heren wil ik bedanken voor hun woorden.

Pieter,ik weet niet wat Jeannette ervan vond,maar de eerlijkheid gebiedt

mij om te zeggen,dat de korte YOUTUBE teksten beter geslaagd zijn dan het luisterboek.

Dat was teveel achter elkaar voor mij om te doen en de vermoeidheid heeft me parten gespeeld en de kwaliteit negatief beinvloed!

Misschien heeft Jeannette zich daarom ook van commentaar op de cd's

onthouden,misschien ook omdat het een boekensite is.

Manja

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26845 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Bewust heb ik geen commentaar geleverd op de bijgevoegde cd's, Manja.

Een luisterboek kan voor mij geen gedrukt boek vervangen; het plezier van lezen zit voor mij ook in hoe het boek eruit ziet, hoe het voelt, hoe het vast houdt, etc.

"Mijn leven achter tralies" is een bijzonder mooi verzorgd boek, met een aparte lay-out en prachtige foto's. Een boek met een krachtige uitstraling!

Bij het lezen van een boek moet je als lezer je fantasie gebruiken; over het onderwerp en over de schrijver/schrijfster. Iets wat ik mis bij luisterboeken.

Door het voorlezen van teksten uit een boek worden er minder zintuigen van de lezer aan het werk gezet. Bepaalde dingen worden ingevuld, naar mijn gevoel.

Aan de ene kant is het heel bijzonder om de schrijfster te horen die uit haar boek voorleest, maar aan de andere kant gaat er voor mij ook een stukje magie verloren...

Maar waarschijnlijk ben ik heel ouderwets. Afgelopen week las ik in de krant dat het aantal luisterboeken dat verschijnt elke maand toeneemt!

Groeten,

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

• Manja-Croiset
17 jaren 6 maanden geleden - 17 jaren 5 maanden geleden #26851 door Manja-Croiset
Jeannette,ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt,( ik wil ook nooit een film zien nadat ik eerst een boek gelezen heb,als al eerst de film en dan het boek)maar ik denk dat ik het juist nog meer Manja kleur heb willen geven door er uit voor te lezen en het was een idee van de uitgeefster.

Maar ik denk dat als we boeken lezen allemaal van personen eigen plaatjes hebben! Ik vind het van een roman ook nog weer iets anders liggen dan bij een autobiografie.

En inderdaad is het luisterboek een modeartikel.

Ik hoorde laatst mijn neef Hans de voorlezer( Bernhard Schlink) voorlezen,maar liefs 4 cd's en ondanks dat het in de ikvorm werd voorgedragen liet het dit keer mijn beelden heel en had ik het gevoel dat een toeschouwer het bracht,nou is Hans natuurlijk een gigantisch vakman.

Over tijdsbeeld en jeugdherrinneringen,wie van jullie kent nog de Franse Bazar later Galeries Modernes een Hema - achtige winkelketen?Zal wel niet meer bestaan.

Hier 4 luistertekste uit het boek.

nl.youtube.com/watch?v=YBYZtA6q8sc

Groetjes Manja

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden