- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dettie schreef : Ha wat ben je enthousiast! Ik heb het boek maar heb erge moeite altijd om die kleine letters te lezen. Ik ga binnenkort maar eens een vergrootglas aanschaffen, misschien lukt het dan beter.
Dettie
die uitkijkt naar je recensie.
PieterW schreef : Het is een hele prestatie dit boek van ruim 400 blz. in het Duits te lezen.
Vooral de filosofische en psychologische passages lijken me moeilijk. Ik heb het ook pas uit (in het Nederlands) en er 16 dagen over gedaan maar vaak de kleine lettertjes twee keer moeten lezen om alles goed te laten doordringen. Ik vond het een heel geslaagd boek dat je aan het denken zet, vooral over jezelf. Ik kijk uit naar jouw recensie.
Pieter
Grada schreef : Wat fijn dat jullie het ook hebben gelezen en er zo enthousiast over zijn, Roel en Pieter.
Voor mij was het echt een van dé toppers van het afgelopen jaar.
Duitse boeken in het Duits lezen is toch vaak het mooist, Roel.
Ik heb me vooral bij dit boek weer gerealiseerd hoe veel dat uitmaakt.
Jammer dat dat niet bij elke taal kan.
Roel, ik ben benieuwd naar je recensie.
Fijne dag!
Grada
Roel schreef : Dit is voor mij een heel bijzonder boek en zoals hier elders al gezegd, zal ik de rest van zijn werk ook gaan lezen. Ook in het Duits.

In twee buitenlandse talen heb ik me bekwaamd: Engels en Duits. Boeken geschreven in die talen lees ik dan ook zoveel mogelijk in de oorspronkelijke taal. Helemaal mee eens, ik zou boeken ook wel al die andere talen willen lezen, maar ja dat ligt niet in het verschiet.
Trouwens jij vroeg me al weer een tijdje terug wat ik met "literatuur is transcendent" bedoelde. Ik heb daarop geantwoord, maar vraag me af of jij ook het antwoord nog gelezen hebt?
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen