Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Pascal Mercier - Nachttrein naar Lissabon Samenleesboek sept 2007

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18905 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Vertel hoe je het vond... verslag maken... :D

Dettie

die graag plaagt
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18909 door Grada
Beantwoord door Grada in topic Re: bericht
:p :D

'Do you think it's a whoozle?'
Laatst bewerkt doorGrada.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18910 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik ben ook blij dat het alvast in portugal geraakt is :lol: Ik hou altijd een beetje mijn hart vast bij al dat verzenden met de post :?

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18915 door leni
Beantwoord door leni in topic Re: bericht
Post was toe op zaterdag..maandag gaat mijn echtgenoot het boek ophalen en zaterdag kan ik het beginnen lezen als ik terugkom(studeer momenteel op de universiteit in Coimbra).Deze week toch teveel werk om boek te beginnen.
Laatst bewerkt doorleni.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19271 door leni
Beantwoord door leni in topic Re: bericht
Inge en Wil...

maandag in de bus naar Coimbra beginnen lezen..de reis ging nu wel supersnel.Op blz 35 al zitten janken...de herkenning..Pessoa is dichtbij in dit boek...afscheid van een vorig leven als leraar(die lln hebben nog zoveel voor zich.....).Ik ben er onderste boven van. Gisteravond nog anderhalf uur gelezen..tot mijn ogen niet meer konden..ben tot blz 79.Boek gaat niet uit mijn hoofd. Vandaag hier in Coimbra inwijdingsfeest voor de nieuwe studenten..wat doe ik? ga ik naar huis om verder te lezen of feest ik mee..ik ben helemaal geen feestbeest , maar ik had beloofd aan de medelln om mee te gaan.( moet later een paper maken over deze dag.).

Vanochtend in de bib gaan zoeken of Amadeo Prado bestaat, nee dus: Ook geen Portugese vertaling van Merciers boek ..jammer het was een prima oefening geweest. Ik troost me met de originele gedichten van Pessoa want volg nu ook Pessoastudies,interessant maar supermoeilijk.
Laatst bewerkt doorleni.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19275 door Steven
Beantwoord door Steven in topic Re: bericht
Wat ik mij trouwens nog afvroeg een tijdje terug met betrekking tot het boek. We zijn het eigenlijk allemaal eens dat dit een prachtig boek is, dat barstensvol staat met prachtige zin. Maar is dit boek al blijvend? Is het een boek dat we over 20/50 jaar nog steeds herinneren als een prachtig boek dat gelezen moet worden, of zijn we het al lang vergeten en lezen we de mooiste boeken van dat moment?

Sommige boeken waarvan je denkt dat ze blijvend zijn verdwijnen als een speer en andere verrassen en blijven juist wel. Bij dit boek weet ik het nog niet. Het heeft alles om blijvend te zijn, maar of het dat is ligt ook aan ons.
Laatst bewerkt doorSteven.

Tijd voor maken pagina: 0.507 seconden