Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Douglas Stuart - Shuggie Bain

4 jaren 6 maanden geleden #100841 door
Beantwoord door in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Ik ben inmiddels verder en het boek bevalt nog steeds. Sommige dingen zijn wel herkenbaar. Ik heb vroeger een vriendin gehad die aan de drank was en waar ik voor de katten zorgde, omdat ze daar zelf niet meer toe in staat was. Altijd de vraag hoe ik haar aan zou treffen als ik kwam. (Net als de kinderen met Agnes) Eerlijk gezegd was ik altijd blij als ze in bed lag, zodat ik de katten kon verzorgen en ik daarna weer snel naar huis kon gaan. Als ze op was, kon ze nogal vasthoudend zijn. Een keer heeft ze (net als Agnes) zelfs de gordijnen in brand gestoken, al had dat minder ernstige gevolgen dan in het boek. Minder brandbare gordijnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #100842 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Je had in het begin van dit forum'draadje', voordat je het boek gelezen had, vrij veel commentaar op Agnes en haar uiterlijk. Nu je het boek leest, verander je dan van mening? Vind je nog steeds dat zij alles zelf uitlokt?

Dettie

4 jaren 6 maanden geleden #100845 door
Ik heb nooit gezegd dat ze het zelf uitlokte. Was dat Berdine niet? Ik was juist van mening dat het feit dat een vrouw zich goed verzorgd en zich mooi kleed dat niet hoeft te doen om aandacht van mannen te krijgen.

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #100846 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Oh ok, sorry. dan had ik het mis. Ik las vanmorgen het commentaar en dacht dat het van jou kwam. :-O

Dettie

4 jaren 6 maanden geleden #100847 door
Geeft niet. Iedereen vergist zich wel eens.

4 jaren 6 maanden geleden - 4 jaren 6 maanden geleden #100856 door
Agnes komt op mij ook eerder over als iemand die zich om haar uiterlijk bekommert, dan op iemand die je in 'Hotter than my daughter' kon zien.

Het probleem is dat ze een paradijsvogel tussen de duiven is. In een andere buurt zou ze minder uit de toon vallen. Ze probeert vooral de schijn op te houden. De verhuizing naar een eigen woning is ook een vorm van van de regen in de drup raken. Het is een triest boek. Catharine verhuisd met haar man naar Zuid-Afrika. Leek kan goed tekenen en heeft een toelatingsbrief voor de kunstacademie, maar gaat daar niet naar toe, omdat hij zich dat niet kan permitteren. Hij raakt in de problemen als hij koper probeert te stelen. Shuggie is een buitenbeentje, met z'n pop en z'n vrouwelijke manier van bewegen. Z'n moeder is alles voor hem en hij is alles voor haar.

Waarom Agnes drinkt, is niet duidelijk. Mogelijk had ze meer van het leven verwacht. Nu zit ze in een buurt waar ze zich ook niet thuis voelt en haar man heeft haar in de steek gelaten. Misschien is dat niet helemaal vreemd, omdat zij aan de drank is verslaafd, maar dat maakt hem er toch niet sympathieker op, vooral omdat hij z'n vertier bij andere vrouwen zoekt.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden