Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Douglas Stuart - Shuggie Bain

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #98993 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Gisteren had ik het over dit boek met de boekverkoopster. Zij was er ook over te spreken, en toen ik dus reageerde dat ik het rommelig vond, dacht ze te weten waar dat aan lag. Het is 'slang', zegt ze, en dat komt in de vertaling zeker rommelig over. Moet je aan wennen, zegt ze.

Zal wel, maar: boeken genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #98996 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Vond jij het dan rommelig qua taalgebruik? Ik denk jij het meer rommelig in de verhaalopbouw vond. Dat heeft niks met straattaal en vertaling te maken.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #98997 door marjo
Het taalgebruik ja. Dat vooral

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #98999 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
O toch. Daar had ik geen last van.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #99000 door marjo
Misschien is zoiets ook het moment dat ik het lees. Ik had toen net ook 'Ik ga leven' geprobeerd. Daar ergerde ik me ook groen en geel aan.

En dan liggen er stapels boeken, dus neem ik ook eerder een ander dat me wel meteen bevalt.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #99001 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Ik zit met verbazing jullie commentaar te lezen. Maar dat verwachten jullie waarschijnlijk al.

Rommelig vond ik het zeker niet. Ik had wel op gegeven moment dat ik dacht dat de dronkenschap van Agnes nu wel genoeg beschreven was. Maar voor de rest vond ik het mooi dat getoond werd wat het voor de kinderen betekende. Vooral het deel dat Shuggie thuis komt van school en elke keer moet afwachten in welke staat ze verkeert. Kun je een verhaal over een alcoholistische vrouw wel 'netjes' beschrijven. Zo'n leven is sowieso rommelig. Agnes wist 's ochtends ook niet hoe haar dag zou verlopen... Alleen wel dat ze drank nodig had.

De waarheid, waar dit verhaal op gebaseerd is, is vaak nog meer bizar (en rommelig) dan het verhaal.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.476 seconden