Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Douglas Stuart - Shuggie Bain

4 jaren 11 maanden geleden #99214 door
Beantwoord door in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Het staat ook op mijn lijstje en na het lezen van de reacties helemaal.

Ik ben benieuwd naar Agnes. Ze trekt verkeerde mannen aan door de manier waarop ze zich kleedde?

Sorry hoor, maar dat vind ik een merkwaardige redenering. Alsof iemand die bijvoorbeeld een kort rokje draagt er om vraagt om verkracht te worden. Het is altijd de schuld van de vrouw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #99215 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Nou haal je twee dingen door elkaar. Natuurlijk is hoe je eruit ziet voor bepaalde mannen aantrekkelijk of juist niet. Als je met een lange plooirok en zwarte kousen en op platte schoenen buiten gaat lopen, zal je van geen enkele man die uit is op se.ks de aandacht krijgen. Met een hoop make-up en een kort rokje wel. Daarmee is niet gezegd dat ze erom vraagt verkracht te worden! Ze vraagt wél om aandacht van de mannen.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #99216 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
Agnes is van zichzelf al een heel knappe vrouw. Maar in tegenstelling tot de rest van de bewoners verzorgd ze zichzelf ook goed, Ze ziet er altijd netjes uit, ze gebruikt make-up en zorgt dat haar haar altijd goed gekapt is. De vrouwen in de buurt waar ze woont doen dat allemaal niet. Agnes probeert op deze manier toch iets van een status/eigenwaarde te behouden.

Ik weet niet of ze zich ordinair kleedde. Ze viel gewoon op omdat ze erg knap was. Iedereen vond haar mooi.

Dettie

4 jaren 11 maanden geleden #99217 door
Maar als je mooi bent en je uiterlijk goed verzorgt, dan krijg je aandacht van mannen. Wat moet een mooie vrouw dan doen? Zich in een boerka hullen? Alsof een mooie vrouw zich alleen maar goed verzorgt, om aandacht van mannen te krijgen. Een mooie vrouw blijft een mooie vrouw en zal dus aandacht van mannen krijgen, of ze dat nu wil of niet. Zeker in een buurt waar de andere vrouwen helemaal geen aandacht aan hun uiterlijk besteden. En het is misschien ook hoe ze opgevoed is, dat je er voor zorgt dat je er altijd verzorgd uitziet.

Dus uiteindelijk krijgt de vrouw de schuld van het feit dat ze aandacht krijg van mannen, omdat ze er door haar uiterlijk om vraagt. Ik zag er vroeger ook altijd keurig verzorgd uit, goed gekleed, opgemaakt en netjes gekapt. Dat wil niet zeggen dat ik op de aandacht van mannen uit was. Zo voelde ik me gewoon prettig.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99338 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Douglas Stuart - Shuggie Bain
In het boek krijgt Agnes zeker niet de schuld dat ze aandacht krijgt van mannen. De vrouwen uit de buurt vinden het bijna vanzelfsprekend dat Agnes die aandacht krijgt. Ze IS gewoon mooi, ik denk dat ze zelfs in vodden nog mooi zou zijn. Zichzelf goed verzorgen was nog haar enige houvast om overeind te blijven.

Dettie

4 jaren 6 maanden geleden #100835 door
Ik ben er nu in bezig en tot nu toe lijkt het me wel te bevallen. Ik ben overigens nog niet zo ver. Het eerste deel, waarin Shuggie in een winkel werkt, heb ik uit en ik ben net een hoofdstuk op weg in het tweede deel.

Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden