Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marina Lewycka - Een korte geschiedenis van de tractor in de Oekraïne

Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #16779 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik ook niet, dus dan heeft ze toch geen goed boek geschreven.. of is dat te kort door de bocht?
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #16781 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik vond het boek sowieso niet super. Op het eind werd het wel wat beter maar dat heen en weer gebel van de zussen werd een beetje vervelend. En niemand kwam echt goed uit de verf. Een beetje los-zand verhaal.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #16785 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Vergeleken bij wat ik net uit heb is het Literatuur..pff, daar hoor je nog over..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24913 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb me de afgelopen dagen vermaakt met dit boek, en me tegelijkertijd ook wel bekommerd om die arme vader.

Mijn enige aanmerking is dat ik steeds het idee had dat ze te véél wilde vertellen... het boek gaat én over een schaamteloze gelukzoekster, en over vader- dochterrelaties, én over zusterrelaties, en over het leven in de Oekraine met alle geheimen die daarin nog niet aan de oppervlakte waren gekomen, én over de geschiedenis van de tractor in de Oekraine, en over wát mensen drijft om zich om een beter leven te storten ten kosten van alles en iedereen....

en ik had het idee dat het daardoor eigenlijk allemaal nét niet goed uit de verf kwam, vooral het gedeelte over het verleden in de Oekraine.

Maar toch met plezier gelezen dit boek.

Groeten

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24940 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Om eerlijk te zijn heb ik dat hele tractorverhaal overgeslagen.

Op zich was het wel een vermakelijk boek maar het echt iemand aanraden... nou nee.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

11 jaren 6 maanden geleden #64386 door
Ik ben er op dit moment in bezig en schiet er al flink mee op. Ik kan niet zeggen dat ik het een humoristisch boek vind. De vader vind ik vooral eigenwijs (verblind door de liefde, of door z'n wens anderen te helpen). Toch blijf ik het geboeid lezen. Valentina is een bloedzuiger, maar ergens doen haar ideeën over het westen wel denken aan een beeld dat je wel vaker tegenkomt bij mensen die onder het communisme geleden hebben. Een poosje terug zag ik dat ook bij een schrijfster uit Estland, die bij 'Boeken et cetera' te gast was. Het westen, was het paradijs voor haar. Een plaats waar Disneyland is, kan alleen maar beter zijn dan landen onder het communisme. Dat er in het westen ook armoede is en mensen zijn die het zich helemaal niet kunnen permitteren om naar Disneyland te gaan, lijkt dan vergeten te worden, evenals de redenen waarom het communisme in het begin omhelsd werd en door sommigen nog steeds omhelsd wordt.

De verhalen over de tractor in het boek vind ik ergens toch ook wel interessant. Maar goed, ik ben altijd in techniek geïnteresseerd geweest.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden